וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' בנטואיץ': "עפרה חזה מתה מהבושה מהמחלה"

29.2.2000 / 8:44

ככל הנראה, עובדת היותה חולה הוסתרה גם מחלק מבני המשפחה

פרסום העובדה כי הזמרת עופרה חזה מתה ממחלת האיידס עורר אתמול תגובות רבות. אחת החריפות שבהן היתה זו של פרופ' צבי בנטואיץ', האחראי על הטיפול בחולי איידס בבית החולים "קפלן" ומבכירי הרופאים לטיפול באיידס בישראל. "אם להגיד זאת בצורה קיצונית", אמר פרופ' בנטואיץ', "עפרה חזה מתה מהבושה מהמחלה".
על פי הפרסומים, חזה ידעה שהיא נשאית של המחלה, אולם לא פנתה לטיפול במסגרת בית חולים אלא לטיפול פרטי בלבד. ככל הנראה, סיבוך כתוצאה מהטיפול התרופתי שקיבלה, גרם לפגיעה במח העצם ובייצור כדוריות הדם הלבנות, והביא לקריסת המערכות בגופה.
גם כשהגיעה לבית חולים לא דיווחה לצוות המטפל על מצבה, ומשפחתה אף היא לא תרמה אינפורמציה לרופאים, שיכלה לסייע בטיפול ולאפשר להם לנקוט באמצעים למניעת הידבקות. רק לאחר שהגיעו תוצאות בדיקות המעבדה, הודה בעלה של חזה, דורון אשכנזי, כי ידע שחזה חולה, וכי חלק מבני משפחתה לא ידעו על כך.
"זו לא בושה להיות חולה איידס", אמר פרופ' בנטואיץ', "כמו שזו לא בושה להיות חולה סרטן. בחורה כזו היתה יכולה לעזור למאבק באיידס בצורה משמעותית".
לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' שוקי שמר, על פי החוק חולה לא מחויב לדווח על מחלותיו כשהוא מגיע לבית חולים "אבל השכל הישר וההיגיון אומר שהחולה יעביר את כל האינפורמציה כדי שהצוות יוכל לטפל בו".
משפחתה של חזה עדיין מסרבת למסור את גרסתה ולענות על שאלות התקשורת לגבי מחלתה ומותה של חזה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully