וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוריה מעריכים: המשא ומתן יתחדש במרץ

29.2.2000 / 6:59

עיתונאי המקורב לאסד: דברי ברק על "פיקדון רבין" - צעד גדול קדימה

פטריק סיל, הביוגרף של אסד והעיתונאי המקורב אליו ביותר, כותב הבוקר בעיתון "אלחיאת" המופיע בלונדון, כי האישור של אהוד ברק בדבר קיומו של "פיקדון רבין" הוא צעד גדול קדימה, והוא מסלק את המכשולים שניצבו בדרך לחידוש השיחות בין סוריה לישראל.
בתוך כך חושף הבוקר בכיר סורי לתחנת טלוויזיה קטארית, כי אתמול בערב התכנסה ההנהגה הסורית בדמשק לדיון ממושך, כדי לבחון את משמעות דבריו של ברק ולהחליט כיצד להגיב. המקור מסר כי דמשק תגיב בחיוב למאמצים לחידוש השיחות. עוד אמר כי גורמים בכירים בממשל האמריקאי שוחחו אתמול עם בכירים במשרד החוץ הסורי והאיצו בהם להגיב על דבריו של ברק. מסיבה זו, דחתה לפי שעה מזכירת המדינה האמריקאית מדלן אולברייט את ביקורה שאמור היה להתקיים באזור, בהמתנה לראות מה תהיה התגובה סורית לאור השינוי בעמדתו של ברק.
סיל מצטט מקורות דיפלומטיים בכירים בסוריה ולבנון שמעריכים כי "השיחות בין סוריה לישראל יחודשו בחודש מרץ" וכי "הודאתו של ברק בפיקדון רבין הכניסה חיים חדשים לתהליך השלום". המקורות חושפים כי הנשיא קלינטון היה מעורב אישית במהלך הימים האחרונים במאמצים לשכנע את ברק ואסד לשוב אל שולחן המשא ומתן כדי למנוע הסלמה באזור שתצא מכלל שליטה.
אתמול שוחח שר החוץ הסורי פארוק א-שרע עם ראש ממשלת לבנון סלים אלחוס ועדכנו על ההתפתחויות בתהליך השלום. א-שרע שב אתמול לדמשק לאחר ביקור בסעודיה שהתמקד בתהליך השלום. יורש העצר הסעודי אמור להתחיל היום ביקור בין מספר ימים במצרים, לבנון וסוריה כחלק ממאמצי התיווך הסעודיים לתיאום עמדות בין מדינות ערב לקראת חידוש השיחות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully