וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות לקראת הכרעת הרב יוסף בסוגיית חוק משאל העם

29.2.2000 / 17:04

השר אלי ישי: "אסור לקשר בין הבעיות בקואליציה להחלטה על ההצבעה מחר"

במשרד ראש הממשלה מחכים בדריכות לקראת הכרעתו של הרב עובדיה יוסף בשאלה כיצד יצביעו חברי הכנסת של ש"ס בהצבעה מחר על חוק משאל העם. אם יחליט הרב יוסף שש"ס תומכת בהצעת החוק, תזכה ההצעה שהגיש חה"כ סילבן שלום ברוב.
השר אלי ישי הכחיש את הטענה לפיה האפשרות שש"ס תצביע בעד ההצעה מהווה סכנה לשלמות הקואליציה ונסיון להשיג הישגים פוליטיים. "אסור לקשר בין הבעיות בקואליציה להחלטה על ההצבעה" אמר ישי "אנחנו בתוך הקואליציה. אנחנו רק מבקשים שראש הממשלה ושר החינוך יתנו לנו מה שמגיע לכל ילדי ישראל".
פגישה בין השרים רמון וביילין לנציגי הליכוד הסתיימה בלא תוצאות. רמון וביילין ניסו לשכנע את חברי הכנסת של הליכוד לדחות את ההצבעה. חה"כ שלום שהגיש את ההצעה לפיה ידרש רוב מיוחס של יותר ממחצית בעלי זכות הבחירה, כדי לאשר החלטות במשאל עם, אמר שהסיכויים שהחוק יעבור הינם מצויינים. "הישיבה מתקיימת רק בגלל שהממשלה הגיעה למסקנה שיש רוב בכנסת להצעת החוק" אמר שלום והבטיח כי "יהיו הפתעות".
מוקדם יותר כבר הודיעו סיעות המפד"ל וישראל בעליה שהן יתמכו בהצעת החוק של שלום.
בכינוס מומחים שנערך היום בכנסת אמרו המשפטנים כי ההצעה אינה חוקית ומהווה פגיעה בערכי הדמוקרטיה.
לפי הצעת החוק, דרוש רוב של "50 אחוז וקול אחד" מסך בעלי זכות הבחירה לאישור הנסיגה, כמו גם רוב של 61 חברי כנסת. הטענה היא כי החוק נועד לעקוף את תמיכתם של ערביי ישראל בהסכם.
היום טען מקור בש"ס כי 12 מבין 17 הח"כים של התנועה תומכים בחוק.
אולם ההערכה היא כי ש"ס שוב משתמשת בנושא המדיני כאמצעי לחץ להשגת מטרותיה, כמו מתן סמכויות לסגן שר החינוך, משולם נהרי. ישנו סיכוי כי ברק יכריז על ההצבעה כהצבעת אי אמון, אך במצב זה הוא עלול לדחוק את המפד"ל וישראל בעליה אל מחוץ לקואליציה. השר חיים רמון הזהיר את סיעות הקואליציה כי מי שיתמוך בחוק "שובר את הכלים", אולם נראה כי המפד"ל וישראל בעליה נחושות להצביע בעד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully