וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל קוראים לשרון להתפטר

28.3.2004 / 0:02

ח"כ רן כהן: שרון צריך להתפטר מחר בבוקר. יו"ר סיעת שינוי: אם היועץ המשפטי יאמץ המלצת הפרקליטות, על שרון להשעות את עצמו

במערכת הפוליטית נשמעו אמש קריאות לראש הממשלה שרון להתפטר, בעקבות הדיווח כי הפרקליטות תמליץ להעמידו לדין בפרשת האי היווני.

יו"ר סיעת שינוי, ח"כ רשף חן, אמר כי אם היועץ המשפטי יאמץ את המלצת הפרקליטות יהיה חייב שרון להשעות את עצמו עד למשפטו. ח"כ יולי תמיר (עבודה) אמרה ששר המשפטים צריך להורות לשרון להשעות עצמו מיד, ואם לא יעשה כך על שינוי לפרוש הממשלה.

יו"ר סיעת חד"ש, ח"כ מוחמד ברקה, אמר כי על שרון ללכת הביתה ויפה שעה אחת קודם משום ש"עלה לשלטון כדי לעשות לביתו ולבזוז את אסמי הממלכה". בקול ישראל דווח כי ח"כ רן כהן קרא לראש הממשלה להתפטר מחר בבוקר לטובת שארית שלטון החוק, עוד לפני שתוגש ההמלצה להעמידו לדין.

פרקליטו של שרון: מדובר במניפולציה תקשורתית

כתבי "הארץ", ברוך קרא, מזל מועלם וגדעון אלון מוסיפים:

יו"ר "יחד", יוסי ביילין, שכיהן בעבר כשר המשפטים, אמר שאם יקבל היועץ המשפטי החלטה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה יהיה עליו להתפטר לאלתר מתפקידו, "ללא קשר לחוק היבש". לדברי ביילין "אסור שיהיה רגע אחד בו מכהן ראש ממשלה שנגדו קיים ועומד כתב אישום על קבלת שוחד".

יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, אמר שמדובר בהחלטה החשובה ביותר בתולדות הפרקליטות. לדבריו, פרקליטת המדינה גילתה "אומץ לב נדיר", המסכן את מינויה לשופטת בבית המשפט העליון.

מנגד, השר עוזי לנדאו (ליכוד) אמר כי ההדלפות מפרקליטות המדינה, במטרה להשפיע על היועץ המשפטי, מעידות על ניוון במערכת.

עורך דינו של ראש הממשלה, אביגדור קלגסבלד, אמר ש"מדובר במניפולציה תקשורתית של פרקליטות המדינה ובמערכת הדלפות בלתי הוגנת נגד ראש הממשלה, בניסיון להפעיל לחץ על דעת הקהל ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, שהוא בעל הסמכות הבלעדית להחליט על הגשת כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully