וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשטרה: פרשת הירי של רפ"ק רייף תשפיע על ועדת אור

6.4.2001 / 20:54

מעצרו של רייף, מפקד משטרת משגב, שהוארך היום בשלושה ימים בחשד שירה שלשום לעבר תחנתו; במשטרה חוששים שאם החשדות יתאמתו הן יטילו צל כבד על האירועים באוקטובר

מעצרו של מפקד משטרת משגב, רפ"ק גיא רייף הוארך היום בשלושה ימים. רייף, הנמצא בחופשה מהפיקוד על תחנתו, נחשד בירי לעבר תחנת המשטרה במשגב שלשום בלילה בנסיון להתסיס את הרוחות בין המשטרה לערביי ישראל.

בערוץ שתיים פורסם הערב כי במשטרה חוששים כי תוצאות חקירתו של רייף במחלקה לחקירות שוטרים עלולות להשפיע על ועדת החקירה הממלכתית לבירור מהומות אוקטובר במגזר הערבי. על פי הידיעה אם יתאמתו החשדות - התוצאות עלולות להטיל צל כבד על הגורמים לפריצת המהומות ועל תפקוד המשטרה בצפון.

הפרשה החלה שלשום בלילה: צרור יריות נורה לעבר תחנת משטרת משגב, ודקות ספורות לאחר מכן לעבר עמדת השמירה של מפעל הביטחוני "לשם" הסמוך לתחנה. השומר דיווח על ניידת משטרה שנמלטה מן המקום, והשוטרים שיצאו למרדף הופתעו לגלות את מפקדם לשעבר. הסיבות למעשה לא ידועות, וכפי הנראה גם ייבדק מצבו הנפשי של רייף במהלך החקירה.

לפני שבועיים הותקף רייף על ידי אחד מהאבות השכולים ממהומות אוקטובר, בעת שהעיד בפני ועדת אור. הוא אושפז בבית חולים, כשהוא סובל מכאבי ראש וסחרחורות. אחת ההערכות היא כי הוא ביצע את הירי על מנת להמחיש את העויינות שלה "זוכה" המשטרה מתושבי סכנין הסמוכה.

המשטרה מסרה רק הערב תגובה רשמית לפיה, חקירתו של רפ"ק רייף תברר במחלקה לחקירות שוטרים, במשרד המשפטים, ואין קשר בין האירוע לוועדת אור ולמהומות אוקטובר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully