וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוי: יאסין הציע ב-97' הודנה ל-30 שנה

24.3.2004 / 0:13

ראש המוסד לשעבר חשף כי הצעת יאסין הועלתה ימים לפני ההתנקשות הכושלת במשעל, שהביאה לשחרורו. ציין: אני מעריך שהיום היו דנים בהצעה כזו, בזמנו כלל לא עסקו בה

ראש המוסד והמועצה לביטחון לאומי לשעבר, אפרים הלוי, חשף אמש כי מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, העלה ב-1997, ימים בודדים לפני ההתנקשות הכושלת בחאלד משעל בירדן, הצעה להודנה בת 30 שנה עם ישראל. הלוי אמר בערוץ 1 כי ההצעה מעולם לא עלתה לדיון בממשלת נתניהו וההתנקשות בוצעה כמתוכנן.

הלוי אמר כי "לפי מיטב הבנתי, ההצעה לא נידונה כלל". לדבריו, הסוגיה עלתה במהלך בדיקת ועדת צ'חנובר שהוקמה כדי לחקור את ההתנקשות הכושלת במשעל. כזכור, בעקבות כשלון ההתנקשות במשעל נאלצה ישראל לשחרר את השייח' יאסין שהיה כלוא בזמנו בידיה כדי לרצות את חוסיין מלך ירדן שזעם שההתנקשות בוצעה בשטחה. המוסד נאלץ גם להעביר לידי הירדנים את התרופה לסם שהחדירו הסוכנים לאוזנו של משעל. אפרים הלוי נשלח אז למלך ירדן כדי לתווך בעסקה לשחרור שני סוכני המוסד שנעצרו.

אפרים הלוי ציין כי "אם היום היו מציעים הצעה כזו אני בטוח שלא היינו דוחים אותה על הסף". לדבריו, "רה"מ שרון אמר שאם יהיה שקט בצד הפלסטיני יהיה שקט בצד שלנו. הוא לא אמר איך משיגים שקט כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully