וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: מערך המילואים עלול לקרוס

6.4.2001 / 7:48

התיסכול בקרב חיילי המילואים גובר; "הארץ" מפרסם הבוקר כי מפקדי גדודים הזהירו מ"קטסטרופה קרובה"; אתמול נדחתה דרישת צה"ל להעלות את מכסת ימי המילואים לחיילים קרביים

בצמרת צה"ל גובר החשש בשבועות האחרונים ממשבר קשה במערך המילואים, בעקבות תחושות התיסכול בקרב החיילים. "הארץ" מפרסם הבוקר כי כבר זמן רב מוחים חיילי המילואים על היחס אליהם ועל חלוקה בלתי שווה של הנטל. סוגיית אנשי המילואים הפכה בחודשים האחרונים לחשובה ביותר, משום שיחידות המילואים ממלאות כרגע יותר מ-20 אחוזים ממשימות הביטחון השוטף בתחומי השטחים.

לפי הפירסום, הזהירו כמה מפקדי גדודים במילואים, ששוחחו עם ראש אגף כח אדם, האלוף יהודה שגב, על "קטסטרופה קרובה" במערך המילואים. לטענתם, כדי למנוע "בריחה" של חיילים מהגדודים יש צורך לשפר את הטיפול בחיילי המילואים. החיילים מביעים מרמור גם מחוק טל, שמעניק פטורים חוקיים לעשרות אלפי תלמידי ישיבה, ומכך שחוקי ביטוח לאומי והטבות לאנשי מילואים עדיין לא עברו בכנסת.

במהלך אינתיפאדת אל אקצה נהרגו חמישה אנשי מילואים בשטחים, האחרון מהם רב סמל יעקב קרנצ'ל, שנהרג ביום ראשון מירי צלף פלסטיני באזור הכפר סאלם ליד שכם.

אתמול נדחתה דרישת צה"ל להעלות את מכסת ימי המילואים לחיילים קרביים ולביטול הפטור מתעסוקה מבצעית לבני 41 ומעלה. סגן ראש אכ"א ביקש להעלות את מכסת ימי המילואים השנתיים ל-46, אולם הדרישה נדחתה במהלך הישיבה שקיימו נציגי צה"ל והממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully