וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמאס: נהרוג מאות ציונים בכל רחוב

22.3.2004 / 12:28

בכרוז שפירסם הארגון בעקבות ההתנקשות בשייח' יאסין מואשם שרון באחריות למצב. רבבות פלסטינים משתתפים במסע ההלוויה בעזה

בעקבות ההתנקשות בשייח' אחמד יאסין, מנהיגה הרוחני של תנועת החמאס, פירסם הארגון כרוז בו נכתב כי "שרון מביא לכך שיהיו מאות הרוגים ציונים בכל רחוב". מכוניתו של יאסין נפגעה לפנות בוקר מטילים שנורו בעזה ממסוק קרב של צה"ל, כשנסע לעבר מסגד הסמוך לביתו. בשבוע שעבר עברה בקבינט החלטה על פגיעה בכל בכירי החמאס בעקבות הפיגוע באשדוד. ראש הממשלה, אריאל שרון, הוא שהורה הבוקר אישית ואף פיקד על חיסול יאסין.

מקורות פלסטיניים מדווחים כי מירי הטילים נהרגו חוץ מהשייח' יאסין, ארבעה בני אדם נוספים, ביניהם ככל הנראה, גם בנו של השייח'.

ברשות הפלסטינית גינו את ההתנקשות ביאסין, וכינו אותה "מעשה מטורף ומסוכן מאד, וכעת צפוי תוהו ובוהו". בקול ישראל דווח, כי רבבות פלסטינים מפגינים כעת ברצועת עזה בדרישה לנקמה בישראל. סמוך לשעה 10:30 יצא מסע ההלוויה של יאסין ברחובות עזה, כשעשרות אלפים צועדים אחרי ארונו עם דגלי חמאס ירוקים.

שירות בתי הסוהר הכריז הבוקר על כוננות גבוהה במתקני הכליאה, בעקבות ההתנקשות. צוות הפיקוד הבכיר של המשטרה התכנס הבוקר להערכת מצב בעקבות החיסול. בגלי צה"ל דווח, כי השוטרים נתבקשו להגביר את ערנותם.

יאסין ניצל בקיץ מניסיון התנקשות

כתבי "הארץ", עמוס הראל וארנון רגולר, מוסיפים:

עבד אל עזיז רנטיסי, מבכירי ארגון החמאס, אמר בתגובה להתנקשות כי מתקיימת מלחמה פתוחה בין ישראל לאומה האיסלאמית. הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצא, הודיעה גם היא בתגובה על הכרזת מלחמה בישראל. "תהיה תגובה בתוך כמה שעות", נמסר בהודעה.

מקורות צבאיים אומרים כי הפעולה תוכננה ימים אחדים והתקיים מעקב רציף אחר יאסין. לדבריהם, ההתנקשויות יימשכו וכל פעילי החמאס מלמעלה עד למטה הם יעד לגיטימי לפיגעה מבחינתה של ישראל.

בעקבות ההתנקשות העלתה המשטרה את רמת הכוננות, והיא מתגברת את כוחותיה במרכז הערים. מצה"ל נמסר כי בעקבות הפעולה הוטל סגר מלא על רצועת עזה ועל שטחי הגדה. בנוסף, ביתר צה"ל את הגדה לשלושה חלקים, וסגר את כל המעברים לישראל.

בצה"ל מעריכים כי צפויים היום עימותים קשים ברצועה ובטווח המעט רחוק יותר ינסה חמאס לנקום את מות יאסין בשורת פיגועי התאבדות. סגן שר הביטחון זאב בוים אמר הבוקר כי "אף מנהיג טרור אינו חסין".

יאסין הקים את החמאס בדצמבר 1987. הוא היה כלוא בישראל במשך שנים רבות על חלקו באינתיפאדה הראשונה הוא גם שוחרר בספטמבר 1997 בעקבות פרשת חאלד משעל. בקיץ האחרון נפצע קל בעת ניסיון ישראלי להרוג את צמרת החמאס בעזה באמצעות פצצה שהוטלה ממטוס קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully