וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: בירן עיוות את דברי

4.4.2001 / 17:09

אמר: לא הבטחתי לבזק "תנאים שווים ללא מגבלות מול המתחרים החדשים"; בזק: הדברים נאמרו על ידי שר התקשורת לפני 1,000 עובדי בזק ביום ראשון השבוע

גיא הדס

שר התקשורת, ראובן ריבלין, זעם על מכתבו של מנכ"ל בזק, אילן בירן, שמוען ליו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר, ובו צוטט שר התקשורת כאומר שיש לו כוונה לנקוט פעולות שיאפשרו לבזק להתמודד עם פתיחת השוק לתחרות מלאה בתנאים שווים למתחרים "וללא מגבלות".

המכתב שנשלח לכפיר הוצג היום בבית הדין לעבודה בתל אביב, במסגרת דיון בעיצומי העובדים. עוד טוענים במשרד התקשורת כי בעוד שהמכתב נושא את התאריך של אתמול, הוא נשלח ללשכת השר רק היום בבוקר.

ריבלין שלח בתגובה מכתב לבירן, בו הוא מכחיש כי אמר שיאפשר לבזק להתחרות ללא מגבלות. ריבלין כותב: "ברור מאליו, כי בזק תהיה רשאית להתמודד בשוק תחרותי, אך זאת רק בתנאי תחרות הוגנת ואמיתית. לפיכך, כל עוד בזק היא מונופול דומיננטי כל כך, וכל עוד היא חברה ממשלתית, יחולו עליה המגבלות המתחייבות מכך על פי הדין ובהתאם לאינטרס הציבורי".

במשרד התקשורת מעריכים כי המכתב הוצג בפני ביה"ד לעבודה, כדי להוכיח כביכול כי יש הסדר עם השר לפיו בזק תקבל הקלות בפיקוח הממשלתי עליה, דבר שלטענת המשרד יצר תמונה לא מדויקת בפני בית הדין. "הניסיון לגרור את שר התקשורת למחלוקת זו, ולגרור את המדינה לתוך אולם ביה"ד לא היה במקומו", נכתב.

השר הדגיש כי אין בכך סתירה כלשהי לעמדתו הידועה, ולפיה, רק אם תיתקל הפרטת בזק בקשיים אובייקטיוויים, יהיה מקום לשקול הקלות כאלו או אחרות במגבלות האמורות.

במכתבו של בירן, יוחס לשר התקשורת כי הוא שוקל לאשר לבזק לבצע שתיים מתוך שלוש עסקות לרכישת מניות בחברות סטארט אפ. השר השיב במכתבו כי בקשותיה של בזק בעניין זה אכן מונחות על שולחנו ונשקלות בימים אלו ע"י הדרגים המקצועיים במשרד התקשורת. ואולם, עדיין לא נתקבלה כל החלטה בעניין, והחלטה כאמור תתקבל על יסוד שיקולים לגופו של עניין בלבד, מבלי להתחשב בנסיבות הצגת מכתבו של בירן בבית הדין.

דוברת חברת בזק אמרה בתגובה, כי "חברת בזק פועלת בתיאום מלא, באישור ובידיעת שר התקשורת. המכתב התבסס על מידע שהובא לידיעת המנכ"ל והוא נועד לסלול את הדרך להפסקת העיצומים ע"י העובדים. מכתב המנכ"ל התבסס, בין השאר, על דברים שנאמרו ע"י השר בפני כאלף עובדי חברת בזק ביום א' השבוע".

לטענת בזק, השר אמר באותו מפגש כי הוא "יכול להבטיח דבר אחד. לא ייתכן שנפתח את השוק לתחרות מבלי שנוריד את המגבלות על בזק, ביכולתה להיות חלק מהתחרות. לא ייתכן לשים על בזק איזשהם כבלים, שימנעו ממנה תחרות במהלך עניינים רגיל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully