וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפרה חזה מתה מאיידס

28.2.2000 / 6:43

עיתון "הארץ" מדווח הבוקר שאת המידע אישרו גורמים בכירים שהיו מעורבים בטיפול בחזה

עיתון "הארץ" מדווח הבוקר כי סיבת מותה של הזמרת עפרה חזה הייתה סיבוך של מחלת האיידס.
על פי הדיווח, המידע אושר על ידי גורמים רפואיים בכירים שהיו קשורים בטיפל בחזה. לטענת אחד הגורמים מבית החולים שיבא, בו טופלה הזמרת, צוות המיון שקיבל את הזמרת שהובאה במצב קשה לא עודכן בעובדת היותה של חזה נשאית הנגיף.
בכירים בהנהלת משרד הבריאות ובבית החולים שיבא אישרו את הטענות לפיהן הוסתר המידע לגבי מחלתה של חזה מהצוות הרפואי.
מנכ"ל משרד הבריאות, שוקי שמר, הבטיח לבדוק את הטענות. שמר עצמו סירב לאשר את סיבת המוות.
חזה אושפזה בבית החולים במוצאי שבת, ה- 12 בפברואר. כבר בבדיקה הראשונית התעורר חשד שחזה סובלת ממחלת האיידס או מחלה ממארת אחרת. בשלב זה לא עודכנו אנשי הצוות הרפואי והסיעודי ועובדי המעבדה בפרטים המלאים. רק כעבור 24 שעות חזרו בדיקות הדם שקבעו שחזה אכן נושאת את הנגיף.
בדיקות הדם של חזה סומנו במדבקות "חומר שחשוד כמסוכן ביולוגית", רק 48 שעות לאחר אישפוזה. לדברי בכיר במעבדות בית החולים, הובעה בפני עובדי המעבדה התנצלות על שלא עודכנו בנושא במועד.
בתגובה רשמית סירב בי"ח להתייחס לסיבת המחלה של חזה. הנהלת שיבא התייחסה לעניין הסתרת המידע מעובדי בית החולים "לא הגיעו על כך כל תלונות בעל פה או בכתב להנהלה. המידע לגבי כל חולה נמצא בתיק הרפואי שלו".

פרסום ראשון - אתמול באינטרנט

את נסיבות מותה של חזה פירסם לראשונה אתר אינטרנט ישראלי, "עניין מרכזי". אתמול פורסם באתר שחזה נפטרה ממחלת האיידס, עורך האתר, רמי יצהר, טען בשיחה עם וואלה חדשות כי בידיו הקלטות של חברי הצוות הרפואי בשיבא, שאישרו בפניו כי חזה הייתה נשאית של נגיף האיידס ונפטרה כתוצאה מכך.
מקורבתה של חזה, מיכל רצהבי, הכחישה אתמול את המידע ואיימה כי תגיש נגד עורך האתר תביעת דיבה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully