וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת צרפת בגרוזיה תכהן כשרה גרוזינית

רויטרס

11.3.2004 / 21:22

לדברי נשיא גרוזיה, מדובר בצעד "חסר תקדים בתולדות הדיפלומטיה". משפחת השרה החדשה היגרה מגרוזיה לצרפת בתחילת המאה ה-20. לכבוד המינוי, תקבל השרה אזרחות גרוזינית

נשיא גרוזיה, מיכאיל סקאשווילי, מינה את שגרירת צרפת בגרוזיה כשרת החוץ שלו, באומרו שהוא קיבל לכך את אישורו של נשיא צרפת, ז'אק שיראק.

סקאשווילי אמר כי סלומה זורבאשווילי, צאצאית של הסופר הגרוזיני בן המאה ה-19, ניקו ניקולאדזה, היא דיפלומטית מכובדת בעולם, שמשפחתה היגרה לצרפת בתחילת המאה ה-20. סקאשווילי אמר במסיבת עיתונאים כי לדעתו מדובר במינוי "חסר תקדים בתולדות הדיפלומטיה". בשרות הדיפלומטי מקובל כי הנציגים נאמנים לארצם, ולא מקבלים משרות בממשלות זרות.

סקאשווילי אמר שיעניק לזורבאשווילי אזרחות גרוזינית בנוסף לזו הצרפתית שלה, צעד שהחוקה הגרוזינית מתירה במקרים מיוחדים בלבד. זורבאשווילי עבדה בארה"ב, באיחוד האירופי ובנאט"ו, ועמדה בראש המחלקה הבינלאומית של מועצת הביטחון הלאומי הכללי של צרפת, לפני שקיבלה את המינוי בגרוזיה.

לאחר נפילת הקומוניזם, חזרו אנשים רבים שמשפחותיהם עקרו למערב אירופה ולארה"ב, לשורשיהם המזרח-אירופיים. באחד המקרים, שימש עורך דין אמריקאי במשך זמן קצר כשר החוץ של ארמניה, שכנתה של גרוזיה.

בנובמבר האחרון הוביל סקאשווילי מהפכה נטולת שפיכות דמים שהפילה את אדוארד שוורנאדזה, לשעבר שר החוץ הסובייטי שעמד בראש גרוזיה העצמאית מאז התפרקות ברית המועצות. סקאשווילי נחל ניצחון סוחף בבחירות שנערכו בינואר, והבטיח לשלב את ארצו בנאט"ו ובאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully