וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטף "אקילה לאורו" מת בכלא בעיראק

רויטרס

9.3.2004 / 21:50

גורם פלסטיני: אבו אל עבאס מת בנסיבות טבעיות במתקן כליאה אמריקאי. נעצר לפני כשנה במהלך הפלישה לבגדד. סייע לסדאם בהעברת כספים לשטחים

אבו אל עבאס, מתכנן חטיפת האוניה "אקילה לאורו", מת בנסיבות טבעיות במתקן כליאה אמריקאי בעיראק. גורם פלסטיני, המקורב ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, סיפר כי מצבו הבריאותי של עבאס הדרדר לאחרונה. תגובה אמריקאית רשמית טרם נמסרה.

מנהיג החזית לשחרור פלסטין נעצר באפריל 2003 על ידי הכוחות האמריקאים שפלשו לבגדד. הפלסטינים דרשו בזמנו לשחררו וטענו כי מעצרו היה לא חוקי. אבו אל עבאס שיגר באוקטובר 1985 צוות חוטפים שהשתלטו על ספינת הנופש האיטלקית "אקילה לאורו" במהלך שייט בים התיכון. החוטפים השליכו לים את ליאון קלינגהופר, יהודי אמריקאי בן 69 שהיה מרותק לכסא גלגלים. ארגונו של עבאס היה אחראי לניסיון החדירה לישראל מחוף ניצנים.

לאחר הסכמי אוסלו ותמיכתו במדיניות ערפאת, שב אבו אל עבאס לשטחים באישור ישראל, אך מאז עזב ומצא בשנים האחרונות מקלט בבגדד. ואולם, בינואר השנה דווח כי הוא מבקר במצרים, ובעקבות ניסיונות ארה"ב להביא להסגרתו הוא נאלץ לשוב לבגדד. הוא הגיע לקהיר על פי הזמנת שלטונות מצרים וצורף על ידי המודיעין המצרי למגעים שקיימה מצרים עם הארגונים הפלסטיניים, במטרה לגבש עמדה פלסטינית מאוחדת בנושא הפיגועים. ואולם, לאחר שהתפרסמו ידיעות על המצאותו בקהיר, ובעקבות ראיון עיתונאי עמו, החלה ארה"ב לפעול בנושא.

פעולות חזית השחרור הפלסטינית נפסקו כמעט לחלוטין בשנות ה-90', אך חודשו לאחר תחילת האינתיפאדה בסוף 2000. עם זאת, גם בשנתיים האחרונות נותר הארגון שולי מאוד בזירה הפלסטינית, ועיקר תפקידו היה להעביר כספים ואמצעי לחימה מעיראק - שם נמצאת הנהגת הארגון - לשטחים.

מתחילת שנות התשעים לא ביצע הארגון, החבר באש"ף, כל פעולה יוצאת דופן. אבו אל עבאס שהה בבגדד, וארגונו שימש ככלי בידי משטרו של סדאם חוסיין. חוסיין העביר באמצעות אבו אל עבאס כספי סיוע למשפחות של הרוגים פלסטינים. כן הודיע אבו אל עבאס בראיון באוקטובר 2000 (בתחנת טלוויזיה עיראקית) כי ארגונו עומד לחדש את פעולותיו נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully