וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן ערכה ניסוי טילים בתגובה לעסקת הפאלקון

רויטרס

9.3.2004 / 15:35

זהו הטיל בעל הטווח הארוך ביותר שיש לפקיסטן, וביכולתו להגיע עד הודו. איסלאמבאד: שיגור הטיל נועד לשמר את מאזן האימה עם הודו

פקיסטן ערכה ביום שלישי ניסוי בטיל טיל בליטסי לטווח בינוני בעל יכולת נשיאת ראש נפץ גרעיני. זהו הטיל בעל הטווח הארוך ביותר שיש ברשותה, המסוגל לפגוע במטרות בתוך הודו שכנתה. על פי קצין במשרד ההגנה הפקיסטני, הטיל יכול לשאת סוגים שונים של ראשי נפץ, קונבנציונליים ולא-קונבנציונליים, למרחק של 2,000 קילומטרים בקירוב.

דובר צבא פקיסטן הצהיר היום כי "פקיסטן ביצעה היום בהצלחה ניסוי ראשוני בטיל קרקע-קרקע 'שאהין 2', אשר פותח בידי מדענים פקיסטנים". הדובר לא הוסיף פרטים על אזור הניסוי. בעבר ערכה פקיסטן ניסויים באזור המרוחק כ-100 קילומטרים מעיר הבירה איסלמבאד, או באזור הים הערבי.

לדברי הדובר, מדינות שכנות וביניהן הודו, קיבלו הודעה מראש על הניסוי בבחינת צעד בונה אמון. ממשלת פקיסטן הודיעה על הניסוי המתוכנן שבועות מראש, אך לא נקבה בתאריך המדויק.

אפשר שהניסוי כוון לענות על טענות שהושמעו נגד נשיא פקיסטן מושארף על קיצוץ בתקציב תכנית הגרעין. מבקריו מבית ייחסו את הקיצוץ לכניעה ללחץ בין לאומי, לאחר שמושארף העניק חנינה למדען הראשי של התכנית, עבדול קאדיר חאן, המואשם כי מכר טכנולוגיית גרעין לאיראן, לוב וצפון קוריאה. חנינה זו עומדת בניגוד למאמצי ארה"ב למנוע הפצה של נשק וטכנולוגיה גרעיניים.

שיחות השלום יתחדשו באביב

"הארץ" מוסיף:

ממשרד החוץ הפקיסטני נמסר כי שיגור הטיל נועד לשמר את מאזן האימה עם הודו. בהודעה צוין כי המאזן הופר, עם השלמת עסקת ה"פאלקון" בין הודו לישראל, המעניקה לניו-דלהי יתרון משמעותי. "המטרות האסטרטגיות שלנו הן לייצור הרתעה אפקטיבית, וזאת הסיבה שאנחנו צריכים לערוך ניסיונות שיגור טילים מעת לעת", נאמר בהודעת משרד החוץ הפקיסטני.

בשבוע שעבר השלימה הודו את עסקת ה"פאלקון" עם ישראל, במסגרתה תקבל מערכת אסטרטגית מתוחכמת של רדאר אווירי. פקיסטן טוענת כי תוכנית החימוש שלה היא תגובה ישירה למירוץ החימוש הגרעיני של הודו. שיחות השלום בין שתי המדינות אמורות להתחדש במאי או ביוני, במסגרתן יידונו הנושאים שבמחלוקת, בהם הריבונות על חבל קשמיר ומירוץ החימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully