וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות נגד רבין ושרון בהילולה לזכר גולדשטיין

7.3.2004 / 0:33

פעילי ימין ציינו את יום השנה ה-10 לטבח במערת המכפלה. בין המשתתפים הופץ שיר הסתה נגד יצחק רבין. המשטרה הכריזה על מתחם הקבר בקרית ארבע שטח צבאי סגור

כמה עשרות אנשי "כך" השתתפו אמש בהילולה לזכרו של הרוצח ברוך גולדשטיין, סמוך לחלקת הקבר שלו בכניסה לקריית ארבע. הפעילים ציינו עשר שנים ליום בו רצח גולדשטיין 29 מתפללים מוסלמים במערת המכפלה. המשטרה מנעה את קיום האירוע בחלקת הקבר עצמה, שהוכרזה שטח צבאי סגור, וכ-50 שוטרים הופקדו על שמירתו.

במהלך קריאת המגילה, בעת שהוקרא שמו של המן, נשמעו כמה פעמים קריאות: "אריק, אריק" ו"ביילין, ביילין". המשטרה עצרה צעיר שהפיץ סטיקרים ועליהם תמונתו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, והתאריך 4 בנובמבר 1995, יום הירצחו של רבין.

בין הבאים להילולה הופץ נייר שעליו הודפס שיר הסתה נגד יצחק רבין. השיר מכונה "שיר הרודף". בתום האירוע עצרה המשטרה שניים מצעירי "כך" שהפיצו את השיר. כן נעצר צעיר שלבש חולצה, שעליה נכתב: "כהנא צדק".

באחדים מבתי הכנסת בקריית ארבע ובמערת המכפלה נאמרו במהלך השבת תפילות אשכבה לברוך גולדשטיין, ובליל שבת התקיים בתל רומיידה כינוס לזכרו. בשעות אחר הצהריים נערך כנס בו השתתפו עשרות בני אדם, ובו נאמו פעילי כהנא, והזכירו את פועלו של גולדשטיין. בכנס חולק יין שקרוי על שמו של גולדשטיין, ועליו תווית ובה נכתב "יין שזכה ב-29 ציונים", כמספר הנרצחים במערת המכפלה.

"מעריב" מדווח כי אתמול בשעות הבוקר התרחשה תקרית במערת המכפלה, כשמתפללים יהודים, שלטענתם נותרו בחצר המערה בגשם שוטף ותחת סככה קרועה, ניסו להיכנס לאולם יצחק, הסגור לכניסת יהודים מ-1994, אולם חיילים הדפו אותם מחוץ לאולם. דובר הישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, מסר כי הוכנו תוכניות לקירוי החצר, אך הן מעוכבות "מסיבות לא ענייניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully