וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד טיבי: צפויה פגישה בין גורמים ישראלים לפלסטינים

2.4.2001 / 14:51

טיבי נפגש הבוקר עם יו"ר הרשות הפלסטינית שמאשים את ישראל במצור אישי עליו; סיעת חד"ש נפגשה אמש עם ערפאת שרואה בחיוב את הצעת הגישור הירדנית-מצרית; דורשים דיון מיוחד בכנסת


הלית לוי

מגעים במערכת הפוליטית לקראת אפשרות של פגישה מדינית בין גורמים פלסטינים לישראלים. כך אמר ח"כ אחמד טיבי שנפגש הבוקר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ברמאללה. טיבי מדגיש כי הפגישה לא תהיה בדרג של שרים.

לדברי טיבי ערפאת הביע דאגה מהמצב בחברון, על רקע מה שהוא מגדיר הפרובקוציות של המתנחלים. עוד טען ערפאת כי בנוסף למצור הכלכלי על הרשות, מנסה ממשלת ישראל "להטיל מצור מדיני באירופה וארה"ב על ערפאת אישית". טיבי: "ערפאת מעוניין לשוב לשולחן המו"מ אך ללא תכתיבי ממשלת שרון".

טיבי הביע פליאה על "הדחיה הפזיזה של ממשלת ישראל להצעת הגישור המצרית – ירדנית". במקביל לדבריו של טיבי, מבקשים חברי סיעת חד"ש מבקשים לכנס את הכנסת לדיון מיוחד בפגרה על מנת לדון ביוזמה המצרית-ירדנית.

אמש נפגשו חברי סיעת חד"ש, מוחמד ברקה, עיסאם מחול ותמר גוז'נסקי עם יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת ברמאללה. לדבריהם, ערפאת רואה בחיוב את היוזמה המצרית-ירדנית לחידוש השיחות.

היוזמה מתבססת על שלושה עקרונות: הפסקת אש והשבת הביטחון לשני העמים, יישום כל ההסכמים שנחתמו - מאז אוסלו דרך וואי ושיבה מיידית לדיונים.


ערפאת ייפגש בדמשק עם המתנגדים המובהקים של הסכם אוסלו


מאת שי שריג

שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, נועד אתמול בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של אש"ף, פארוק קאדומי, שמכין בימים אלה את ביקורו הקרוב של ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, בדמשק. קאדומי שוחח עם א-שרע על הדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה, בעיקר בתחום המדיני, בין סוריה לרשות הפלסטינית.

קאדומי ציין כי ערפאת עשוי להיפגש במהלך ביקורו בסוריה עם ראשי ארגוני הסירוב הפלסטינים, היושבים בדמשק, וביניהם אחמד ג'יבריל. ארגונים אלו נחשבים לאויביו המושבעים של הסכם אוסלו וכל תהליך השלום שהתפתח בעקבותיו. בשאר אלאסד ויאסר ערפאת ינסו לגבש תוכנית עבודה משותפת לתיאום עמדות סורי-פלסטיני נגד ישראל, בהתאם לעקרונות המדיניות הסורית הקשוחה והבלתי-מתפשרת בנושא הסכסוך הערבי-ישראלי.

התחממות היחסים בין סוריה לרשות הפלסטינית הנה אחד ההישגים שקצר העולם הערבי בפסגת עמאן שנערכה בשבוע שעבר בממלכה הירדנית, התחממות שתקשה עוד יותר על פתרון חילוקי הדעות בין ישראל לפלסטינים וחידוש המו"מ בין הצדדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully