וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס: לא יימצא משקיע אסטרטגי לבזק לפני 2002

2.4.2001 / 8:21

להערכת האנליסטים, יידחה המכרז ל-2002; ההמלצה לבזק - "Underperform" - בעלת משמעות מכירה

הארץ
מאת הדר חורש

דו"ח אנליסטי של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס מעריך כי אין סיכוי למצוא משקיע אסטרטגי שירכוש את השליטה בבזק בזמן הקרוב. להערכת האנליסטים, יידחה המכרז ל-2002. ההערכה נכללת בסקירה מקיפה שערך צוות של חמישה אנליסטים בכירים על חברות תקשורת מובילות בישראל ובאירופה. ההמלצה בנוגע להשקעה בבזק היא "Underperform", שמשמעותה היא למעשה המלצת מכירה.

הערכה זו אינה רחוקה מהערכה דומה שקיבל בשבוע שעבר מנכ"ל רשות החברות, ירון יעקובס, מיועצת ההפרטה, מריל לינץ. אנשי מריל לינץ העריכו כי אין מקום בשלב זה לפרסם את מודעת המכרז למכירת בזק. בתגובה ביקש יעקובס לערוך בדיקה מדוקדקת על מנת לבחון שוב אם יש מועמדים פוטנציאליים לרכישת השליטה בבזק.

בין היתר נכתב בדו"ח ליהמן ברדרס: בזק היא מפעיל יעיל מאוד, שמפיק רווחים גבוהים מעסקים בקווים נייחים; הקבוצה לא הצליחה בשוק הסלולרי המפותח מאוד של ישראל; ולא ניתן לראות הזדמנויות צמיחה גדולות עבור החברה הזו, בהתחשב במגבלות של השוק הקטן והבשל, פתיחת התחרות בשוק התקשורת לחברות הכבלים ומפעילים אחרים, ושחיקת נתח השוק של חברת בזק בינלאומי.

על פי הדו"ח, הרחבת פעילותן של חברות הלוויין והסלולר שבאחזקת החברה yes - ופלאפון - תפעל להקטנת רווחיותה של בזק בטווח הביניים. "איננו רואים מפעיל זר שיימצא כשיר וגם יהיה להוט להשקיע בשוק הבשל והקטן, ואנחנו צופים שמכירת החברה למשקיע אסטרטגי תידחה ל-2002", נאמר בדו"ח.

מניית בזק ירדה אתמול בבורסה בתל אביב ב-2%, בעוד שמדד המעו"ף עלה ב-0.4%. חברת ליהמן ברדרס נמנעה ב-2000 מלהשתתף במכרז שקיימה המדינה בין בנקים להשקעות על תפקיד היועץ להפרטת בזק. מקורבים לחברה אמרו אז כי ליהמן ברדרס מתכוונת לגבש בעצמה קבוצת משקיעים זרה, שתגיש הצעה לרכישת החברה.

דירקטוריון בזק אישר אתמול במשאל טלפוני את כינוס אסיפת בעלי המניות, שתדון בהגדלת הון המניות של החברה, ב-30 באפריל. האסיפה תתבקש לאשר את הגדלת ההון הרשום של החברה ב-130 מיליון מניות. על פי התוכנית, בזק תגייס כ-1.3 מיליארד שקל באמצעות הנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים.

איש העסקים גד זאבי, המחזיק ב-20% ממניות החברה, יורשה להשתתף בגיוס ההון, למרות החקירה המתנהלת בעניינו. החקירה היא בעקבות חשד שזאבי הסתיר מהממשלה את העובדה שמימן את רכישת המניות מכספם של אנשי עסקים מרוסיה, החשודים בפעילות בלתי חוקית.

יעקובס הבהיר אתמול כי הממשלה לא מתכוונת למנוע מזאבי לרכוש מניות נוספות בבזק באמצעות השתתפות בהנפקה, כל עוד לא התברר אם יש ממש בחשדות שהועלו כלפיו.

זאבי טירפד את אישור גיוס ההון לבזק באסיפת בעלי המניות הקודמת, בטענה שיש להצמיד את גיוס ההון להפרטת בזק, וכי אין לבצע את גיוס ההון כל עוד מחיר המניה נמוך.
בעקבות שיחות שהתקיימו בין זאבי ליעקובס, הסכים הראשון להתחייב כי באסיפה הבאה יתמוך בהצעה להגדלת ההון. הוא הפקיד במזכירות בזק הוראות בלתי חוזרות לנציגיו באסיפה להצביע בעד ההחלטה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully