וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בקליפורניה סירב לעצור נישואין חד מיניים

28.2.2004 / 11:10

בית המשפט העליון אמר למתנגדי נישואי הומואים ולסביות להגיש תצהירים תוך שבוע. עם זאת, בית המשפט סירב להוציא צו ביניים שיעצור את הנישואין

בית המשפט העליון של קליפורניה סירב לבקשתו של התובע הכללי של המדינה, לעצור את הנישואין החד-מיניים הנערכים בסן פרנסיסקו. למעלה מ-3,400 זוגות הומוסקסואלים ולסביות נישאו בעיר מאז החל ראש העיר, גאווין ניוסום, לחלק רשיונות נישואין לפני כשבועיים.

בית המשפט העליון אמר לקבוצות השמרניות, המתנגדות לנישואין, להגיש את טיעוניהן תוך שבוע, אולם סירב לבקשה להוציא צו ביניים שיעצור את סן פרנסיסקו מלהמשיך להשיא זוגות.

אתמול נישאו 21 זוגות הומוסקסואלים ולסביים בעיירה ניו פאלץ, שבמדינת ניו יורק. ראש העיירה, ג'ייסון ווסט בן ה-26, אמר שהחליט להשיא את הזוגות כעניין של שוויון זכויות. זו אותה טענה בה משתמש ראש עיריית סן פרנסיסקו, הטוען כי הוא רק ממלא אחר חוקת קליפורניה, האוסרת במפורש על אפליה מכל סוג שהוא.

אולם לאחר שווסט החל לחתן זוגות, אמר מושל המדינה ג'ורג' פטאקי, כי מדובר בהפרה ברורה של חוק המדינה, המגדיר נישואין כקשר בין גבר לאישה. "מה שאנחנו עדים לו כיום באמריקה הוא פריחתה של תנועת זכויות האדם הגדולה ביותר שראתה הארץ הזו מזה דור", השיב ווסט, חבר במפלגת הירוקים.

"זה עניין שנוגע למדינה כולה"

הנושא עורר את נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, לקרוא להעברת תיקון לחוקת ארה"ב, שיגדיר נישואין כקשר בין גבר לאישה בלבד. "נישואין בין גבר לאישה הם האידיאל", אמר הנשיא אמש והוסיף: "ותפקידו של הנשיא הוא לדחוף את המדיניות לכיוון האידיאל".

התובע הכללי של קליפורניה, ביל לוקייר, ביקש מבית המשפט העליון לעצור את המשך עריכת טקסי הנישואין לזוגות חד מיניים, ולבטל את הרשיונות שהוצאו מאז החלו הנישואין להיערך ב-12 בפברואר.

"זה עניין שנוגע למדינה כולה והמצביעים רוצים לדעת, תושבי קליפורניה רוצים לדעת והזוגות שהשתתפו בטקסים צריכים לדעת את מעמד הקשר שלהם". מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר דחק בלוקייר להגיש את הבקשה לבית המשפט.

"אני מאמין גדול בחוק שיש לנו כרגע בקליפורניה, שמכבד שותפות ביתית, ואני חושב שזה חוק טוב מאד", אמר שוורצנגר מוקדם יותר השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully