וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים בארה"ב מפתחים חיסון לסרטן ריאות

23.2.2004 / 13:20

מחקר שנעשה בקרב מספר מצומצם של חולים מציג תוצאות מעודדות לגבי אפשרויות הריפוי מסרטן הריאות מסוג Non Small Cell

במחקר שנעשה בקרב מספר מצומצם של משתתפים בארצות הברית, נמצא כי ייתכן וניתן לעכב את הישנות סרטן הריאות מסוג Non-small cell בקרב חולים במחלה. החוקרים טוענים שמסקנות המחקר, שפורסם ב-"Journal of the National Cancer Institute",נמצאו מעודדות. המחקר כלל 43 מטופלים, 10 מתוכם בשלבים מוקדמים של המחלה ו-33 מתוכם בשלבים מתקדמים יותר של המחלה.

כיום אפשרויות הטיפול בחולי סרטן ריאות מסוג זה מוגבלות למדי - רק כחמישית מכלל החולים נמצאים מתאימים לניתוח, והשאר מטופלים בכימותרפיה והקרנות. לדברי מדענים מאוניברסיטת המדיקל סנטר בדאלאס, טקסס, המובילים את המחקר, זו הפעם הראשונה שבה נראה חיסון שפועל ביעילות נגד סוג זה של סרטן.

בתחילה הוסר הגידול הסרטני מהמטופלים, ואז הוזרק להם חיסון שהורכב מתאים שהוצאו מהגידול עצמו, ומגן הנקרא CM-CSF, שעוזר לגוף לזהות את התאים כסרטניים. המערכת החיסונית של הגוף מזהה את הגידול ותוקפת אותו. בחלק קטן מהחולים לא נראתה הישנות המחלה גם 3 שנים לאחר מתן החיסון, ובחלק מהחולים נעלם הגידול למספר חודשים. לעומת זאת, לא נראה שיפור בחולים בשלבים מוקדמים של המחלה.

ד"ר מרק בריטון, יושב ראש האגודה למלחמה הסרטן בבריטניה, הוסיף כי החיסון לא יכול למנוע סרטן ריאות, אך יכול לטפל במחלה קיימת. בבי.בי.סי דווח, כי הוא הדגיש שהמחקר נמצא בתחילת דרכו ונעשה על קבוצה קטנה של אנשים. לדבריו, דרושה קבוצת מחקר גדולה יותר בכדי להיות בטוחים בתוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully