וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בפיגוע: שני תלמידי ישיבה בקדומים

28.3.2001 / 10:44

בוקר של פיגועים: מחבל פוצץ עצמו בתחנת הסעה בנווה ימין; עוד ארבעה תלמידים נפצעו, אחד מהם אנוש; החמאס לקח אחריות; שני מטעני חבלה נוטרלו בנתניה ופתח תקווה

שלושה הרוגים וארבעה פצועים, אחד במצב קריטי והשאר קל עד בינוני בפיצוץ שהתרחש הבוקר בשעה 7:30 בתחנת הדלק "מפגש השלום", בשדה חמד, בין קלקיליה לג'לג'וליה. אחד ההרוגים הוא המחבל המתאבד שפוצץ עצמו במקום. ההרוגים הם בני 14-15, תושבי גבעת שמואל ופתח תקווה. הפצועים פונו לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. בית החולים פתח מוקד חירום למידע שמספרו:1255134.

כל הנפגעים בפיגוע הם נערים צעירים, בני 15-12 שחיכו בתחנת ההסעה לאוטובוס ממוגן שייקח אותם לישיבה התיכונית "בני חייל" שביישוב קדומים שבשומרון. הפצוע קריטי, תלמיד בן 15, הגיע לבית החולים ללא הכרה כשהוא סובל מפגיעות בבטן, בחזה ובגפיים ממסמרים שנכנסו לגופו, בשעה זו הוא מנותח. ככל הנראה הוא עמד בסמוך למחבל המתאבד, שנשא על גופו כמות גדולה של מסמרים, בנוסף למטען. מצבם של שלושת התלמידים הפצועים הנוספים השתפר: אחד מהם במצב בינוני והוא מנותח כעת. פצוע אחד קל הועבר לבית החולים לילדים "שניידר" בתל אביב. פצוע נוסף באורח קל שוחרר כבר לביתו.

המקום שבו היה הפיצוץ משמש כתחנת הסעה בה נוהגים אזרחים רבים להחנות את מכוניתם ולעבור לרכבים ממוגנים טרם כניסתם לשטחי יהודה ושומרון. עדי ראייה דיווחו על מכונית טרנזיט לבנה שנמלטה מיד לאחר הפיצוץ, אך מסוק משטרתי לא הצליח לאתר אותה.

ארגון החמאס לקח אחריות על הפיגוע, ואמר ששבעה מתאבדים נוספים כבר מוכנים לפעולה. הארגון גם לקח אחריות לפיגוע אתמול בגבעה הצרפתית בירושלים. "אנחנו בגדודי עז א-דין אלקאסם של החמאס, מודיעים על אחריותנו המלאה למבצע הבוקר בצומת קלקיליה. יחידת העילית 103 שבה לבסיסה בשלום אחרי שהביאה את המתאבד למקום המבצע", אמר אלמוני בשיחה טלפונית לסוכנות הידיעות רויטרס.

בשתי ערים במרכז הארץ נוטרלו הבוקר מטעני חבלה. סמוך לשעה 9:00 פירקו החבלנים מטען בחניון השוק בפתח תקווה. חבלני המשטרה הוזעקו למקום על ידי אזרחים שהבחינו בשקית חשודה. בבדיקה התברר כי המטען היה עטוף בנייר שוקולד, בתוך השקית, והחבלנים פוצצו אותו באופן מבוקר.

גם בנתניה נמנע הבוקר פיגוע, כאשר המשטרה פוצצה מטען חבלה סמוך לצומת הרחובות ויצמן והרצל בעיר. לא היו נפגעים. אזרח עירני גילה בשעה 6:30 שקית חשודה, והזעיק את חבלני המשטרה. המטען התגלה לא הרחק מאזור השוק, שם היה הפיגוע הקודם בעיר לפני כשלושה שבועות.

בשעה 8:30 נורו יריות לעבר אוטובוס ישראלי סמוך לבית אל. לא היו נפגעים. מאוחר יותר נפצעו שני שוטרי מג"ב מאבנים שהושלכו לעברם ליד ג'נין.

נער שניצל מהפיגוע: "פתאום היה פיצוץ גדול"

שמוליק פרידמן, אחד הנערים שהמתין בתחנת ההסעה לבית הספר אך לא נפגע, סיפר: "ירדנו מטרנזיט לאוטובוס לכיוון קדומים. פתאום היה פיצוץ גדול, ראיתי פצועים וכמה אנשים שוכבים. התחלנו לקחת את הפצועים לכיוון תחנת הדלק. כולם לומדים בבית הספר בקדומים, ומחליפים מדי בוקר מטרנזיט לאוטובוס ממוגן כדי להיכנס לשטחים".

ראש מועצת דרום השרון אמר הבוקר כי הפיגוע מהווה קפיצת מדרגה מבחינת הפיגועים, מאחר והוא בוצע בתחנת דלק בתחומי הקו הירוק.

בהכנת הידיעה השתתף מוטי גל

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully