וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות סוריים בכירים: פארוק א-שרע צפוי להיתמנות לראש ממשלת סוריה

24.2.2000 / 9:30

מאפיין בולט במינויים הצפויים בסוריה: המשרות הבכירות בידי הבקיאים ביותר בתהליך השלום עם ישראל

מקורות סוריים בכירים אומרים הבוקר לכמה עיתונים בעולם הערבי כי הנהגת מפלגת הבעת' השלטת בסוריה תבחר ב שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, לראש ממשלתה החדשה של סוריה, עליה צפוי אסד להכריז בימים הקרובים.
מועמד נוסף שעשוי לזכות בתפקיד בכיר הוא חיכמת שיהאבי , שהיה בעבר רמטכ"ל סוריה, והשתתף בשיחות עם אהוד ברק בשנת 96'.

המקורות מציינים כי פארוק א-שרע הוא איש סודו של הנשיא אסד ובקיא בכל פרטי המו"מ עם ישראל. זאת ועוד, מערכת היחסים בין א-שרע לבין בשאר אסד, בנו של הנשיא העומד להתמנות לסגן נשיא סוריה, היא מצוינת. א-שרע בן ה- 62, יחליף את רוה"מ הנוכחי, מחמוד אלזועבי, המכהן בתפקידו מאז 87', אך בתקופה האחרונה כמעט ואינו משתתף בפגישות רשמיות. ולראייה, בפגישה שקיים שלשום הנשיא אסד עם ראש ממשלת איטליה, שביקר בדמשק, השתתף פארוק א-שרע ולא מחמוד אלזועבי.

ואליד מועלם, שסיים את תפקידו כשגריר סוריה בארה"ב רק לפני מספר חודשים, נבחר כבר, על פי המקורות, לשמש כאחד מעוזריו של פארוק א-שרע. כזכור, גם מועלם השתתף בשיחות עם ישראל הן ב- 96' והן בשיחות האחרונות בשפרדטאון.

יש לציין שכל המועמדים המוזכרים עד כה לקבלת תפקידים בכירים בסוריה מעורים היטב בפרטי תהליך השלום עם ישראל ואף שימשו החל מ- 96' כראשי הצוותים הסוריים בשיחות עם ישראל. חשוב לציין כי עד כה ראשי הממשלה בסוריה לא עסקו בניהול מדיניות החוץ, אלא התמקדו בנושאי פנים, אך ייתכן שמינוי פארוק א-שרע לראש ממשלה נועד לשוות לו מעמד דומה לאהוד ברק, כדי שיוכל להמשיך גם בתהליך השלום עם ישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully