וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז ידון השבוע בחקירות הקשורות לשרון

2.2.2004 / 0:04

היועץ המשפטי צפוי להנחות את גורמי האכיפה כיצד עליהם להמשיך בחקירת שני התיקים. ראש הממשלה יחקר בימים הקרובים

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, יכנס השבוע דיון על שתי החקירות הקשורות לראש הממשלה, אריאל שרון - פרשת האי היווני ופרשת סיריל קרן. בקול ישראל דווח, כי מזוז צפוי להנחות את גורמי האכיפה כיצד עליהם להמשיך בחקירת שני התיקים.

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופטת דבורה ברלינר, דן אתמול בשני ערעורים, בסוגיית המסמכים והחפצים שבית המשפט העליון חייב את גלעד שרון להעבירם למשטרה. בתום הדיון דחה בית המשפט למועד אחר את ההכרעה בערעועים.

כתב "הארץ", ברוך קרא, מוסיף:

הערעור הראשון הוא של המדינה - על החלטת בית משפט השלום בפתח תקוה לקבל את הצהרתו של שרון, כי המסמכים והחפצים הקשורים לפרשת "האי היווני" אינם ברשותו. את הערעור השני הגיש בא כוחו של גלעד שרון, עו"ד מיכה פטמן, על החלטת בית משפט השלום בתל אביב, המחייבת את גלעד שרון להמציא את כל המסמכים הנוגעים לפרשת סיריל קרן ולהעבירם למשטרה, גם אם אינם ברשותו כרגע.

בדיון העלו בפני הפרקליטות השופטים ברלינר וזאב המר את האפשרות להתחיל תהליך אחר, שמהותו נקיטת סנקציה נגד גלעד שרון, כיוון שלכאורה הוא הפר צו של בית משפט שלום, שמבוסס על פסק דין של בית המשפט העליון. עם זאת, עו"ד פטמן הצהיר כי בכל מקרה בכוונתו לקיים כל צו שיינתן בעתיד. לכן, נראה שהפרקליטות לא תנקוט בשלב זה כל סנקציה נגד גלעד שרון עד שימוצה התהליך המשפטי בדבר חובתו להעביר את המסמכים למשטרה.

שתי נקודות המחלוקת עליהן נסוב הדיון הן: האם ההגדרה של בית המשפט העליון "כי מסמכים המצויים בידיו" מתייחסת גם למסמכים שלא נמצאים פיסית אצלו אלא בחזקתו כלומר, בעיקר מסמכים המצויים בבנק באוסטריה. הנקודה השנייה היא הביקורת השיפוטית, כלומר האם לאחר שבית המשפט העליון קבע שעל שרון להעביר כל המסמכים שברשותו יש להסתפק בהצהרתו כי עשה זאת או לדרוש ממנו הסברים על כל מסמך שלא קיבלה המשטרה.

בליכוד דורשים מארבל להשעות עצמה מהחקירה

ראש הממשלה, אריאל שרון, עתיד להיחקר שוב בימים הקרובים. בעקבות הגשת כתב האישום נגד דוד אפל, צפויה בקרוב השלמת החקירה של ראש הממשלה בפרשת "האי היווני". ההשלמות קשורות בעיקר לתמורה-לכאורה שניתנה בעבור השוחד. לפי החשד, ראש הממשלה שרון סייע לאפל להפשיר את אדמות לוד-גינתון, כדי שאפל יוכל לממש קרקעות שרכש לבנייה.

החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בפרשת המסמכים עתידה להשפיע על מועד הזימון של שרון לחקירה. אם בית המשפט יכריע לטובת המדינה ובית המשפט העליון לא יאפשר לגלעד שרון לערער שוב, תדרוש המשטרה מגלעד שרון את המסמכים, וחקירות ראש הממשלה בשתי הפרשות יאוחדו. אם במשטרה יראו כי סוגיית המסמכים מתעכבת, יזומן ראש הממשלה לתשאול מיידי בפרשת "האי היווני", ואחריו יועבר החומר להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה החדש, מני מזוז.

ח"כים מהליכוד קראו השבוע לפרקליטת המדינה, עדנה ארבל, להפסיק את הטיפול בפרשת שרון, לנוכח הפרסומים שלפיהם לבעלה של ארבל היו "קשרים מסוימים" עם דוד ספקטור. ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) קרא ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק מייד את הפרסום בדבר הקשרים העסקיים של משפחת ארבל עם דוד ספקטור ועם גורמים פוליטיים נוספים.

ארדן אמר שהפרסומים בעתונות מעלים חשש כבד לניגוד עניינים בהתנהלותה של פרקליטת המדינה. הוא דרש כי עד תום בדיקת היועץ המשפטי, תנהג ארבל ככל עובד ציבור ותמנע מטיפול בפרשיות הקשורות למשפחת שרון. ח"כ אהוד יתום (ליכוד) תבע לקיים השבוע במליאת הכנסת דיון דחוף על הקשרים העסקיים שהיו בעבר בין בעלה של ארבל לבין החוקר הפרטי דוד ספקטור. בשבוע שעבר תבע גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), מארבל להתפטר מתפקידה.

ח"כ יוסי שריד (מרצ) אמר בתגובה: "אנשי הליכוד, בשליחותו של שרון, עושים בימים אלה מאמצים לשחרר את שרון ובניו מטבעת החקירה שמתהדקת סביב צווארם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully