וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות מאשים את ישראל בהפעלת לחץ על חברי ועדת מיטשל

26.3.2001 / 9:38

לדברי יאסר עבד ראבו, זהו חלק מהמשחקים שישראל משחקת וחלק ממערכת לחצים המופעלת כלפי הפלסטינים; הוועדה לבדיקת הסיבה לפרוץ המהומות תגיש את מסקנותיה בקרוב

הממונה על תיק ההסברה ברשות הפלסטינית, יאסר עבד ראבו, מאשים היום את ישראל בהפעלת לחץ על חברי ועדת מיטשל, הבודקת את הנסיבות לפריצת הארועים האלימים בשטחים.

"זהו חלק מהמשחקים שישראל משחקת וחלק ממערכת לחצים שלמה שהיא מפעילה כלפי הפלסטינים", אמר עבד ראבו, שטען כי יחסה של ישראל לוועדה אינו רציני. "פעם הם מכירים בה ופעם הם מחשיבים אותה כטעות היסטורית", אמר עבד ראבו בראיון לתחנת הרדיו "קול פלסטין".

אתמול נפגשו נציגי הוועדה עם נשיא המדינה, משה קצב, וראש הממשלה, אריאל שרון. "ישראל איפשרה לרשות הפלסטינית לייבא כלי נשק מחו"ל כשלושה חודשים לפני פרוץ אינתיפאדת אל אקצה", אמר קצב לוועדה. שרון הדגיש בפניהם שביקורו בהר הבית לא היה הסיבה לפרוץ המהומות, אלא רק תירוץ.

שרון אמר לחברי ועדת מיטשל כי ערפאת אשם בפרוץ אינתיפאדת אל אקצה. חברי הוועדה קיבלו משרון מכתב של ערפאת מספטמבר 1993 שבו הוא מתחייב שלא לפעול בדרכי טרור. שרון אמר כי הכרת ישראל באש"ף ותהליך אוסלו כולו התבסס על התחייבות זו של ערפאת. שרון הוסיף כי דו"ח מאוזן של חברי הוועדה יהיה בבחינת פרס לטרור.
יושב ראש הוועדה, הסנאטור ג'ורג מיטשל, אמר כי המנדט של הוועדה הוא לבדוק את הסיבות שהביאו לפרוץ אינתיפדת אל אקצה ואין לוועדה כל כוונה לבדוק את תולדות הכיבוש הישראלי כפי שדורשים הפלסטינים.

מיטשל העריך כי מסקנות הוועדה יוגשו מוקדם מהמועד המתוכנן, בסוף חודש יוני. להערכתו, הוועדה תסכם את דיוניה כבר בסוף חודש אפריל או תחילת מאי. בסיום פגישתם של חברי הוועדה עם נשיא המדינה, משה קצב, אמר מיטשל כי הוא זוכה לשיתוף פעולה מלא מצד כל הצדדים המעורבים - מה שיאפשר להקדים את מועד הגשת המסקנות.

לטענת שרון, יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, תיכנן את גל האלימות כבר בקיץ שעבר, כחלק מאסטרטגיה שמטרתה להביא הישגים מדיניים, לאחר כישלון שיחות קמפ-דיוויד. למרות ששרון טען בעבר כי "אסור שישראל תעמוד במשפט עמים", הוא החליט לשתף פעולה עם הוועדה. בלשכתו אמרו, כי על אף שיתוף הפעולה מצדו של ראש הממשלה, הוא לא שינה את עמדו באשר לנחיצות הוועדה.

לאחר שייפגשו חברי ועדת מיטשל עם שרון תסתיים עבודתם, אולם חברי הצוות הטכני יישארו באזור כדי לבצע השלמות אחרונות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully