וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקיפת השוטר: דיוני ועדת אור יתקיימו ללא קהל

25.3.2001 / 15:34

שני מאבטחים במשמר בתי המשפט יועברו מתפקידם; מפקד משטרת משגב הותקף בידי אב שכול במהלך עדותו בשבוע שעבר; הודח גם קצין הביטחון של בית המשפט העליון

שני מאבטחים במשמר בתי המשפט יועברו מתפקידם בעקבות תקיפת מפקד משטרת משגב, גיא רייף, במהלך עדותו בפני ועדת אור בשבוע שעבר. בתחקיר נקבע כי תקיפתו של העד הייתה מתוכננת, אבל עובדה זו אינה מפחיתה מאחריותו של משמר בתי המשפט למה שאירע.

בעקבות תחקיר האירוע הוחלט בהנהלת בתי המשפט גם להעביר מתפקיד מבצעי את קצין הביטחון האחראי על בית המשפט העליון. המסקנות התקבלו בעקבות ישיבה שנערכה היום לבירור נסיבות המקרה. עוד הוחלט שראש משמר בתי המשפט, אייל רחלי, יקבל נזיפה בתיקו האישי.

מנהל בתי המשפט, השופט דן ארבל, המליץ לקיים את דיוני ועדת אור בלא נוכחות קהל ולאפשר את העברת הדיון באמצעות טלוויזיה במעגל סגור באולם סמוך.

בדיון נקבע כי מפקד משמר בתי המשפט נושא באחריות כוללת לכשל אך הוחלט כי "נוכח תיפקודו המצויין במשך שנים תירשם לו רק נזיפה". גם שר החוץ שמעון פרס ושרים נוספים מתחו היום ביקורת בישיבת הממשלה על אופן קיום דיוני ועדת אור. לדברי פרס, נוכחות משפחות ההרוגים באולם יחד עם השוטרים בעיתית.

ואילו במגזר הערבי עתרו היום 35 ראשי רשויות ערביות בצהריים לבג"ץ בדרישה להורות למפכ"ל ולשר לבטחון פנים לפטר את מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב אליק רון, מתפקידו. העותרים טענו כי רון הוא איש קיצוני ותיפקודו בכל הקשור לאוכלוסיה הערבית לקוי. ראשי הרשויות טוענים עוד שמהעדויות שנשמעו בוועדת החקירה לבדיקת מהומות ערביי ישראל עולה בבירור שהכוחות תחת פיקודו של רון פעלו בניגוד להוראות המשטרה וללא הפעלת שיקול דעת סביר.

בישיבת הממשלה היום סקר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי את התחושות במגזר הערבי והעריך שאירועי יום האדמה שיצוינו בישובים הערביים בישראל יעברו ללא תקריות אלימות.
אהרונישקי דיווח לשרים כי על פי המידע שקיים בידי המשטרה מתכוונת המנהיגות הערבית בישראל לקיים את מחאות יום האדמה בצורה שקטה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully