וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמרת הפרקליטות תומכת בהגשת כתב אישום נגד שרון

24.1.2004 / 0:04

עם זאת היועץ המשפטי שצפוי להיבחר, מזוז, עשוי להכריע נגד הגשת כתב אישום. שרון שוקל להיעדר מההצבעה על בחירת היועץ. צפוי להיחקר שוב בעוד כשבועיים

צמרת הפרקליטות כולה תומכת בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, אריאל שרון. כך דווח אמש בערוץ 2. עם זאת, כלל לא בטוח כי היועץ המשפטי שצפוי להיבחר לתפקיד ביום ראשון, מני מזוז, יכריע בעד הגשת כתב האישום. זאת, מכיוון שהיועץ המשפטי מחויב לשיפוט כולל, ואם יוגש כתב אישום תיכנס המדינה למצב לא קל. בנוסף, תילקח בחשבון העובדה כי מדובר בתיק שוחד בעל מארג ראיות עדין, ללא הודאה כל שהיא מצד נותן השוחד, המקבל או המתווך, ולכן תתקשה הפרקליטות להבטיח הרשעה.

ראש הממשלה טרם החליט האם להשתתף ביום ראשון בהצבעה בממשלה על מינויו של מזוז לתפקיד היועץ. בגלי צה"ל דווח כי מקורביו אומרים כי אין מניעה ששרון ישתתף בהצבעה ויתמוך במועמדות מזוז. ח"כ רוני בראון (ליכוד) אמר השבוע כי לדעתו על שרון וסגנו, השר אהוד אולמרט, להיעדר מההצבעה בשל חשש למראית עין של ניגוד עניינים.

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי אירועי הימים האחרונים גרמו לו נזק קשה בדעת הקהל. המקורבים מעריכים כי למרות הצהרותיו ביום חמישי, קטנים הסיכויים ששרון יישאר בתפקידו אם יוגש נגדו כתב אישום. ביום חמישי צוטטו מקורביו, שהסבירו כי חוק יסוד: הממשלה אינו מחייב אותו להתפטר. אמש דווח כי בסיעת שינוי תומכים בהתפטרות ראש הממשלה במקרה של הגשת כתב אישום נגדו, אולם הסיעה לא תצביע בעד הצעת חוק שתחייב זאת.

פינס: לבנת ועזרא מסיתים נגד הפרקליטות

השר גדעון עזרא (ליכוד) הצטרף אתמול בבוקר לכמה מחבריו למפלגה שהשמיעו ביקורת נגד ממלאת מקום היועץ המשפטי לממשלה, עדנה ארבל. לדברי עזרא, ההחלטה להגיש כתב אישום נגד דוד אפל התקבלה בפזיזות, ועל פרקליטות המדינה היה להתחשב בקשיים מבית ומחוץ עמם מתמודד ראש הממשלה. "אנחנו זקוקים היום לראש הממשלה הזה. אני לא מבין כיצד בתקופה כזאת ארבל לוקחת על עצמה החלטה כל כך בעייתית", אמר עזרא. גם השרה לימור לבנת אמרה ביום חמישי כי התנהלותה של הפרקליטות הביאה לכך שראש הממשלה עומד למשפט הציבור, אף שלא הוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

בקול ישראל דווח כי יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, אופיר פינס, אמר בתגובה כי לבנת ועזרא מנהלים מסע הסתה נגד פרקליטות המדינה. לדברי פינס, מדובר בהתקפות מתוזמנות שנועדו להרתיע את המשטרה ואת הפרקליטות מטיפול נחוש וענייני בפרשות שרון.

שרון היה אמור להיחקר שוב בשבוע הקרוב. ואולם כיוון שפרקליטו יוצא ביום ראשון לקנדה, תידחה החקירה לעוד שבועיים. החקירה תתבצע בהקדם בעקבות התפתחויות בפרשת האי היווני ובפרשת אדמות גינתון, במסגרתה נרתם שרון, לכאורה, לאינטרסים הנדל"ניים של הקבלן דוד אפל. עם זאת ייתכן כי חקירתו הנוספת של שרון תידחה עד לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב יכריע בדבר המסמכים שהתבקש גלעד שרון להעביר למשטרה.

בתוך כך דווח אמש בערוץ 1 כי פרקליטיו של הקבלן אפל שהחלו לגבש את קו ההגנה בכתב האישום נגדו, מאמינים כי לא יוגש כתב אישום גם נגד שרון. לפיכך מתכוונים הפרקליטים לפתוח במערכה ציבורית עוד לפני המשפט שייפתח בעוד כמה חודשים, במהלכה יעבירו קלטות ומסמכים לתקשורת. חלק מצוות הפרקליטים אף תומך בפנייה לבג"ץ, אם המערכה הציבורית תיכשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully