וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון שוקל השתתפותו בהצבעה למינוי היועמ"ש

23.1.2004 / 10:36

מקורביו: אין מניעה שישתתף בהצבעה. ח"כ בראון המליץ לשרון ואולמרט להיעדר מהדיון בשל חשש לניגוד עניינים. בסביבת רה"מ מעריכים כי הוא לא ישאר בתפקיד אם יוגש נגדו כתב אישום

ראש הממשלה, אריאל שרון, טרם החליט האם להשתתף ביום ראשון בהצבעה בממשלה על מינויו של מני מזוז לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בגלי צה"ל דווח כי מקורביו אומרים כי אין מניעה ששרון ישתתף בהצבעה ויתמוך במועמדות מזוז. ח"כ רוני בראון (ליכוד) אמר השבוע כי לדעתו על שרון וסגנו, השר אהוד אולמרט, להיעדר מההצבעה בשל חשש למראית עין של ניגוד עניינים.

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי אירועי הימים האחרונים גרמו לו נזק קשה בדעת הקהל. המקורבים מעריכים כי למרות הצהרותיו אמש, קטנים הסיכויים ששרון ישאר בתפקידו אם יוגש נגדו כתב אישום.

השר גדעון עזרא (ליכוד) הצטרף הבוקר לכמה מחבריו למפלגה שהשמיעו ביקורת נגד ממלאת מקום היועץ המשפטי לממשלה, עדנה ארבל. "אנחנו זקוקים היום לראש הממשלה הזה. אני לא מבין כיצד בתקופה כזאת ארבל לוקחת על עצמה החלטה כל כך בעייתית".

כתבי "הארץ" מזל מועלם וברוך קרא, מוסיפים:

שרון נצמד גם אתמול לסדר יומו המקורי במטרה לשדר "עסקים כרגיל" והשתתף בשני ארועים פומביים בתל אביב: במצודת זאב ובכנס הנעילה של ועידת ויצ"ו העולמי.

שרון פתח את יומו עם כותרות העיתונים הקשות, הסקרים המצביעים על הירידה בתמיכתו בציבור, הדיווחים על מאבק על ירושתו הצובר תאוצה בצמרת הליכוד, והקריאות הגוברות להתפטרותו. הקו התקשורתי עליו שומרים יועציו באדיקות לאורך חשיפות פרשויות השחיתות בהן נקשר, נשמר גם אתמול, היום שאחרי הגשת כתב האישום נגד הקבלן דוד אפל. המסר המוביל: "שרון ממשיך לעבוד, שרון אינו מתכוון להתפטר, שרון כבר היה במצבים קשים מאלה".

שרון יחקר בנושא אדמות גינתון

אחר הצהריים אתמול העפיל שרון לקומה ה-14 במצודת זאב בתל אביב לפגישה עם כמה עשרות מחברי נוער הליכוד, שזכו להפתעתם בהתעניינות תקשורתית רחבה.

מודע היטב לנוכחות התקשורתית באירוע, אמר ראש הממשלה מיד בתחילת דבריו: "הגעתי הנה כראש ממשלה וכיו"ר תנועת הליכוד, תפקיד אותו אני מתכוון למלא במשך שנים רבות, עד 2007 לפחות. הצבנו לעצמנו כמה משימות לא פשוטות, ואני מתכוון לבצע אותן במלואן".

ניסיונות העיתונים לחלץ משרון אמירה נוספת נתקלו בחומה בצורה: "נאמרה אמירה ברורה, ואם במקרה מישהו לא הספיק להאזין אני יכול לחזור על זה", אמר שרון לעיתונאים - ודיבר כמובן גם לאזני שריו הבכירים, שכבר חודשים הוא צופה בהם משועשע מנהלים מלחמת ירושה שקטה מאחורי הקלעים.

שרון, על פי הפרסום אתמול בערוץ 2, אינו מתכוון להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום, כפי שצוטטו אנשים בסביבתו, שהסבירו כי חוק יסוד: הממשלה אינו מחייב אותו לנהוג כך. מלשכתו נמסר אתמול כי שרון ואנשיו משוכנעים שלא יוגש נגדו כתב אישום, ולכן אינם עוסקים בשאלה זו.

חקירתו הנוספת של ראש הממשלה, אריאל שרון, תידחה, ככל הנראה, ותתקיים רק אחרי שבית המשפט המחוזי בתל אביב יכריע בדבר המסמכים שהתבקש גלעד שרון להעביר למשטרה. במסגרת החקירה המתוכננת יעומת ראש הממשלה עם ראיות שהצטברו באחרונה בפרשת אדמות גינתון, שלפיהן שרון נרתם, לכאורה, לאינטרסים הנדל"ניים של הקבלן דוד אפל. הראיות מתבססות, בין השאר, על עדויות שנגבו מבכירים לשעבר במינהל מקרקעי ישראל ובמשרד התשתיות. הפרקליטות מנסה לבסס ראיות להעמדת שרון לדין באשמת שוחד, אך ייתכן בהחלט שתסתפק בהאשמתו בעבירת הפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully