וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון לא מתכוון להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום

23.1.2004 / 0:01

חוק יסוד הממשלה החדש מאפשר לשרון להישאר בתפקידו גם לאחר הגשת כתב אישום. הכנסת תוכל להעבירו מתפקידו. 64% מהציבור: אם שרון מעורב בפרשיות עליו להתפטר

ראש הממשלה, אריאל שרון, מתכוון להישאר בתפקידו ולא להתפטר גם אם תחליט הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. בערוץ 2 דווח כי לדברי מקורבי שרון, "תקדים אריה דרעי" היה לפני חקיקת חוק יסוד הממשלה החדש ולכן יכול שרון להישאר בתפקידו.

החוק קובע כי "כתב אישום נגד ראש הממשלה יוגש ויתבהר בבית המשפט המחוזי בירושלים שישב בהרכב של שלושה שופטים". בעניין העברה מכהונה מחמת עבירה, קובע החוק כי "הכנסת רשאית בהחלטה ברוב חבריה להעביר מכהונתו את ראש הממשלה שהורשע בעבירה שיש עמה קלון.

שרון אמר אמש בכנס נוער הליכוד במצודת זאב, כי אין בכוונתו להתפטר וכי הוא מתכוון לכהן כראש ממשלה לפחות עד 2007. "אבצע את כל המשימות שהצבנו לעצמנו במלואן", אמר שרון לצעירים ולעיתונאים הרבים שנכחו במקום.

לבנת: הפרקליטות חורצת דינו של שרון

במפלגת העבודה דחו את דברי שרון, לפיהם ימשיך בתפקידו לפחות עד 2007. "כמו בכל אמירותיו של שרון, גם בזו הציבור לא מאמין והדברים לא יתממשו", אמרו בעבודה. "העם רוצה ממשלה אחרת, מתפקדת וישרת דרך".

שרת החינוך, לימור לבנת, מתחה אתמול אחר הצהריים ביקורת על פרקליטות המדינה בעקבות כתב האישום שהוגש שלשום נגד הקבלן דוד אפל. בראיון לגלי צה"ל אמרה לבנת, כי הפרקליטות נוהגת בקלות דעת ויוצרת אווירה ציבורית שחורצת את דינו של ראש הממשלה שרון. זו תגובה ראשונה של שר בליכוד מאז הוגש כתב האישום נגד אפל.

לדברי לבנת, הפרקליטות הייתה חייבת להודיע, עם הגשת כתב האישום נגד אפל, מה החלטתה בנוגע לשרון. "צריך היה בעת ובעונה אחת להודיע שהוחלט לא להגיש כתב אישום נגד שרון, או להגיש כתב אישום. אופציה נוספת היתה להמתין עם הגשת כתב האישום נגד אפל עד להחלטה בנוגע לשרון. הפרקליטות לא עשתה זאת, והשאירה עננה ציבורית כבדה מעל ראש הממשלה, הגורמת לכך שהציבור שופט את שרון", אמרה.

לבנת הוסיפה, כי "בפרקליטות צריכים מהר מאד לקבל החלטה. אסור להתשהות ולהתמהמה ויש להודיע מיד לציבור מה ההחלטה". לדברי לבנת, "רק לאחר מכן יהיה ניתן להמשיך בידיעה שבראש הממשלה עומד אדם שאין מעליו עננה".

מוקדם יותר אתמול אמר נשיא המדינה, משה קצב, כי יש להמתין לסיום חקירת פרשת האי היווני ולסיום ההליכים המשפטיים בסוגייה, לפני שקוראים לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. הנשיא, שדיבר בפגישה עם חתני פרס ישראל במשכנו בירושלים, אמר כי איש אינו עומד מעל החוק. "הפרמטרים המשפטיים נמצאים עדיין בבדיקה", אמר הנשיא. "אני לא חושב שיהיה נכון למהר להסיק מסקנות ולהטיל דופי. מוטב להמתין עד שהמשטרה והפרקליטות יסיימו את החקירות, את הבירורים המשפטיים ואת בירור הראיות, ולאחר מכן בוודאי שאיש אינו עומד מעל החוק".

"גל עכור"

מערכת "הארץ" מוסיפה:

מסקר "הארץ" ו"דיאלוג" שתוצאותיו התפרסמו אתמול, עולה כי 64% מהציבור סבורים שאם יתברר כי שרון מעורב בפרשיות הפליליות שבגינן מתנהלות חקירות נגדו, עליו להתפטר מתפקידו. 68% מהנשאלים אומרים כי אינם מאמינים לטענתו, שלא ידע על השוחד לכאורה. 56% ממצביעי הליכוד שותפים לחוסר האמון הזה.

לדברי מקורבי שרון, ראש הממשלה מתייחס לכתב האישום שהוגש נגד אפל, קלטות ספקטור וסקרי סוף השבוע בפרשה, כאל "גל עכור" שיעבור. "לשרון אין בעיה משפטית, יש לו כרגע בעיה ציבורית - וזה לחלוטין זמני, כי לאחר שיתברר שלא יוגש נגדו כתב אישום גם העניין הציבורי יסתדר. שרון כבר היה בנקודות נמוכות מאלה", אמרו המקורבים.

בכתב האישום המתוקן נגד אפל, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, מואשם הקבלן במתן שוחד לראש הממשלה ולממלא מקומו. מכתב האישום עולה כי אפל אמר לשרון, בתקופה שבה כיהן כשר חוץ, כי בנו גלעד ירוויח כסף רב; הדברים נאמרו לשרון בסמיכות לבקשות שהפנה אפל לשרון, כדי שיבצע פעולות שלטוניות שיועילו לעסקיו. הדברים, שמבוססים על הקלטות שיחות טלפון, עומדים בסתירה לטענת שרון כי לא ידע דבר על עסקת האי היווני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully