וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי שרון דוחים אפשרות שיתפטר בגלל אפל

21.1.2004 / 7:40

מעריכים שגם אישום על קבלת שוחד לא יגרום לקיצור כהונתו. מספר שרים בליכוד חושבים אחרת. העבודה לוחצת על שינוי לעזוב הממשלה. פינס: "סופרנוס" יש בטלוויזיה וגם בישראל

מקורבי ראש הממשלה, אריאל שרון, מתייחסו בביטול לאפשרות שהוא לא יוכל לסיים את הכהונה בעקבות משפטו של דודי אפל ופרשות אחרות. "הכול שטויות, אין כלום", אומרים מקורביו לגלי צה"ל, למרות העובדה שכתב האישום המעודכן נגד אפל יכלול טענות כי הוא העביר שוחד לשרון.

חלק מהמקורבים אף העריכו כי כתב האישום ישפר את מצבו המשפטי של ראש הממשלה. אחד מהם אף העריך כי הפרקליטות כיוונה את הגשת כתב האישום נגד אפל ליום רביעי כדי שתוכנו יוכל להופיע בעיתוני סוף השבוע הנכתבים היום.

איל ארד, יועצו ומקורבו של ראש הממשלה אריאל שרון, אמר הבוקר על רקע משפט דוד אפל, כי אין שום איום פוליטי על עתידו של ראש הממשלה ואין לו כוונה להתפטר. לדבריו, "הוא (שרון) משוכנע שלא היה פגם במעשיו, הוא לא מרגיש צורך להתנצל, או לעשות שום דבר אחר והוא בטוח שכל החקירות יוכיחו בסוף את הדבר הזה. להערכתי, הוא יסיים את הקדנציה שלו ב-2007".

בכירים אחרים בליכוד, בהם שרים רבים, מעריכים, לעומת זאת, כי שרון לא יסיים את הקדנציה בשל הפרשות המשפטיות.

באופוזיציה מתכוננים לאפשרות שהאישומים בעקיפין או במישרין נגד שרון עשויים לסייע להפלת ממשלתו. במפלגת העבודה ינסו לשכנע את שינוי לעזוב את הממשלה על רקע הסוגיות המשפטיות.

ח"כ אופיר פינס (העבודה) אמר הבוקר לגלי צה"ל כי כתב האישום נגד אפל הוא "רעידת אדמה משפטית ופוליטית. יש 'סופרנוס' בטלוויזיה ויש 'סופרנוס' בישראל. זה לא רק פרט ממוחו הקודח של במאי הוליוודי, זה יום יום זו מציאות עכשווית". פינס הביע ביטחון שאם אפל יורשע תהיינה לכך השלכות גם על שרון וגם על ממלא מקומו, השר אהוד אולמרט. לדבריו, "ראש הממשלה צריך לבוא לציבור ולהגיד 'כשלתי, מעדתי, אני מסיק את המסקנות האישיות ומתפטר מראשות הממשלה - אבל זה לא ראש הממשלה שלנו".

ח"כ בייגה שוחט (העבודה) אמר הבוקר כי שרון צריך לפרוש מתפקידו. "הוא מזהם את האווירה ואת היכולת שלנו לחיות במדינה שבה ראש הממשלה חשוד בצורה מאוד ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully