וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ניצח בפריימריס הדמוקרטיים באיווה

20.1.2004 / 6:46

הסנאטור מימש את תחזיות הסקרים. המועמד המוביל, דין, זכה רק במקום ה-3. גפהארט פרש מהמירוץ. לניצחון באיווה חשיבות נמוכה יחסית

בבחירות המקדימות - פריימריס - לראשות המפלגה הדמוקרטית במדינת איווה, ארה"ב, ניצח הסנאטור ג'ון קרי. קול ישראל דיווח כי ציר בית הנבחרים דיק גפהארט, שהגיע באיווה למקום הרביעי, פרש מהמירוץ.

המועמד שנחשב עד כה לבעל הסיכוי הגבוה ביותר להיבחר, הווארד דין, הגיע למקום השלישי בלבד. דין אמר לקהל תומכיו כי הוא ימשיך להילחם בבחירות הפנימיות הצפויות בשאר המדינות, ורמז בכך לחשיבותה הנמוכה יחסית של איווה במפת הפריימריס. במקום השני זכה הסנאטור ג'ון אדוארדס.

המשמעות העיקרית של התוצאות תהיה בהכנה לקראת יום הבחירות הבא, בעוד כשבוע בניו המפשייר, שם מחכה המועמד ווסלי קלארק שלא השתתף במירוץ באיווה. היחלשותו של דין באיווה יכולה לסייע לקלארק, אבל ההתחזקות של קרי עלולה לבוא על חשבונו.

לפני שבוע עדיין השתרך קרי מאחור עם שבעה אחוזי תמיכה בלבד, והקמפיין שלו נראה אבוד לחלוטין. אבל שורה של הופעות חוצבות להבות, מהסוג שציפו ממנו בתחילת מועמדותו, החלו לסחוף אליו מצביעים. רוב המצביעים שהזניקו את קרי בסקרים ולמקום הראשון באיווה תמכו קודם לכן בהווארד דין, כך שאם לשאול מונח מעולם הכדורגל, מדובר ב"הישג של שש נקודות" עבור קרי - גם הגביר את כוחו ובה בשעה הקטין את זה של היריב העיקרי.

קרי הוא חייל מעוטר ממלחמת וייטנאם, ועד להצטרפותו של ווסלי קלארק למרוץ, הוא נהנה מתדמית "ביטחונית" מפותחת בהרבה מזו של יתר יריביו למרוץ. אולם כניסתו של קלארק, שקיבל גם הוא עיטורים על אומץ כחייל, אבל בניגוד לקרי נהנה מהילה של הבנה באסטרטגיה כמפקד לשעבר של כוחות נאט"ו בקוסובו, טרפה את הקלפים והכניסה את הקמפיין של קרי למשבר. כעת נראה שקרי מתחיל לחזור לעניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully