וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק 41% מהציבור מאמין לשרון

16.1.2004 / 12:02

סקר "ידיעות אחרונות" קובע כי הפרשיות הקשורות למשפחת ראש הממשלה פוגעות קשה באמינותו. 46% סוברים שהוא צריך להתפטר. 27% מהנשאלים רוצים את נתניהו בחזרה במשרד רה"מ

החשיפה השלילית לה זוכה בשבועות האחרונים ראש הממשלה, אריאל שרון, בעקבות הראיון עם יועצו לשעבר, דוד ספקטור, פגעה קשות באמינותו בעיני הציבור - כך עולה מסקר "ידיעות אחרונות" ומינה צמח/ דחף. למעלה ממחצית הנשאלים (56%) חושבים ששרון הוא ראש ממשלה לא אמין.

אמינותו של שרון מצויה במגמת צלילה בעקבות חשיפת פרשות סיריל קרן והאי היווני, זאת למרות העובדה שטרם הוגשו כתבי אישום. ביולי בשנה שעברה חשבו 64% מהישראלים כי שרון אמין. בנובמבר עמד מדד אמינות ראש הממשלה על 53% בלבד. בסקר הנוכחי, כאמור, רק 41% מהנשאלים מאמינים לשרון. 46% חושבים כיום כי הוא צריך להתפטר מתפקידו.

למרות מדד האמינות הבעייתי, חושבים 53% מהנשאלים ששרון הוא ראש ממשלה טוב. ככל ששרון נחלש עוברת מרבית התמיכה לשר האוצר וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. במידה ושרון יפרוש, היו רוצים 27% מהנשאלים לראות את נתניהו חזרה בשלטון. את פירות סימני ההתאוששות הכלכלית קוטף נתניהו לבדו, כיוון ששרון הקפיד לנתק את עצמו מהסוגיה, בטוב וברע.

מופז שממשיך לנתק את עצמו מהפוליטיקה הפנימית זוכה ל-15% תמיכה ואילו אולמרט המתבלט תקשורתית זוכה ל-12% בלבד. אחריהם ממוקמים סילבן שלום ולימור לבנת עם 8 ו-6% בהתאמה.

גם בתחום המדיני-ביטחוני התמיכה במדיניות הממשלה נמצאת בסימן ירידה. רק 44% תומכים בתוואי גדר ההפרדה, מול 38% המעוניינים להקימה בתוואי הקו הירוק. לעומת זאת זוכה תוכנית ההפרדה של שרון ל-49% תמיכה מול 44% המתנגדים ליוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully