וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף המבצעים במשטרה: תקיפת השוטרים בוועדת אור תוכננה מראש

22.3.2001 / 12:47

במשטרה הביעו דאגה עקב תקיפת מפקד תחנת משגב בזמן שהעיד בוועדה; שר המשפטים הורה להנהלת בתי המשפט לגבש פתרון עד יום שני; בין ההצעות: למנוע כניסת קהל לאולם הדיונים

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב דן רונן, טוען כי ההתקפה האלימה על שוטרים במהלך דיוני ועדת אור אתמול תוכננה מראש. קצינים ושוטרים במשטרת מחוז הצפון הביעו הבוקר זעם בעקבות תקיפתו אמש של מפקד תחנת משגב, רב פקד גיא רייף, במהלך מתן עדותו בפני ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אירועי אוקטובר במגזר הערבי.

גלי צה"ל מדווחים כי קצין בכיר במחוז סיפר ששוטרים רבים פונים אליו בשאלה, מי יגן עליהם בזמן שייקראו להעיד בפני הוועדה. לטענת הקצין הוא שוקל להתפטר במחאה על האירועים האלימים כלפי שוטרים במהלך דיוני הוועדה. אתמול אמרו גורמים במשטרה כי אם תימשך האלימות כלפי השוטרים המעידים במשטרה ישקלו את המשך מתן הופעתם בפני הוועדה.

המהומה הגדולה באולם הדיונים של ועדת אור פרצה בזמן מתן עדותו של רייף שהודה כי ביצע ירי באש חיה לעבר מפגין שלטענתו היווה סכנה לחייו. הוריו של ההרוג התחילו לצעוק ואף הצליחו לקפוץ על מפקד התחנה למרות שמחיצה הפרידה בין הקהל לבינו. אביו של ההרוג סטר לו בעוצמה על לחייו. מאוחר יותר התעלפה אמו של ההרוג.

שר המשפטים, מאיר שיטרית, ביקש הבוקר ממנהל בתי המשפט, השופט דן ארבל, להציג בפניו עד יום שני תוכנית למניעת אירועים אלימים בדיוני ועדת אור כפי שאירע אתמול.

משמר בתי המשפט ערך הלילה תחקיר מקיף בעקבות האירוע אתמול. במשמר בתי המשפט ממליצים להעביר את דיוני הוועדה מהאולם בבית המשפט העליון, או לחילופין לאסור על כניסת קהל ולשדר את הדיונים על גבי מסך טלוויזיה במעגל סגור.



כמאה מתושבי סכנין שנוכחו במקום החלו ליידות את מכשירי התרגום הסימולטני שלהם לעבר השופטים, עקרו את המחיצה ממקומה ופגעו במספר רהיטים בבית המשפט. אנשי ביטחון פינו את השופטים ואת מפקד משטרת משגב מהאולם. יושב ראש הוועדה, השופט תיאודור אור, הורה אמש למשטרה לפתוח בחקירת הגורמים שהביאו לתקיפתו של רב פקד רייף.

עו"ד מחמוד שהאהין, מסכנין אמר לקול ישראל כי "עמד מולנו איש שהוא מפקד תחנת משגב לשעבר אשר בעזות מצח, בשקר, בחוצפה, מול ההורים תיאר בצורה אכזרית ביותר את כל מה שאירע, בשקר גמור".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully