וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרקליטות מתלבטים: עבודות שירות או מאסר למרדכי

22.3.2001 / 7:31

יצחק מרדכי הורשע אתמול בביצוע מעשים מגונים, חלקם בכפייה, בשתי נשים; זוכה מביצוע מעשה מגונה בפקידה שהחלה את החקירה נגדו; מרדכי פורש מהכנסת: "אלחם בכל כוחי להוכיח את חפותי"

לראשונה בתולדות מדינת ישראל הורשע אתמול שר לשעבר בעבירות של הטרדה מינית. יצחק מרדכי, שר הביטחון לשעבר, אלוף שלושה פיקודים בצה"ל ומועמד לראשות הממשלה, הורשע אתמול בבית משפט השלום בירושלים בביצוע מעשה מגונה ומעשה מגונה בכפיה בשתיים מתוך שלוש המתלוננות נגדו.

שופטי בית משפט השלום, יעקב צבן, רבקה פרידמן-פלדמן ורפי כרמל קיבלו את עדויותיהן של א', שהיתה פקידה בלשכת מרדכי בעת ששימש אלוף פיקוד צפון, ואת עדותה של הפעילה הפוליטית נ', שסיפרה כי מרדכי ביצע בה מעשה מגונה בביתו במוצא לפני כחמש שנים. מרדכי זוכה מאישום של מעשה מגונה בש' שהיתה פקידתו במשרד התחבורה, בשנה שעברה. תלונתה של ש' היא שהביאה לפתיחת החקירה נגד מרדכי. בנוגע לעדותה של ש' כתבו השופטים : "אין בידינו די ראיות לקבוע שהיתה כאן הטרדה מינית. הסתירות הרבות שנמצאו בעדותה אינן מאפשרות לנו לקבוע שהוא אשם. אנחנו לא אומרים שהמתלוננת שקרנית". מרדכי זוכה גם מביצוע מעשה מגונה בא' משום שחלה עליו התיישנות.

מיד לאחר הכרעת הדין הודיע מרדכי כי הוא מתכוון לערער. "מהאישום העיקרי והמרכזי שהניע את כל התהליך בית המשפט זוכיתי. אני מתכוון להילחם בכל כוחי ועד כלות נשמתי בכל המהלכים המשפטיים האפשריים כדי להוכיח את חפותי ואני מאמין שאעשה זאת", אמר מרדכי עם צאתו מאולם בית המשפט. מאוחר יותר הוא ביקש מיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יוסי כץ, להשעות אותו מחברותו עד לתום הדיון בערעורו.

שמיעת הטיעונים לעונש תתקיים ב-18 לאפריל. בימים הקרובים תתקיים בפרקליטות המדינה התייעצות בה יוחלט האם לדרוש עונש מאסר בפועל על מרדכי, או להסתפק בעבודות שירות. מקורות בפרקליטות העריכו כי אכן ידרשו עונש כזה. העונש המירבי על פי חוק העונשין שניתן להטיל על מעשה מגונה בכפיה הוא שבע שנות מאסר ועל מעשה מגונה – שלוש. בתי המשפט אינם נוהגים להטיל עונשים מצטברים, במקרים כאלה, ולכן העונש המירבי הוא שבע שנות מאסר. אם יורשע גם בערעור, צפוי מרדכי לרצות את עונשו בכלא מעשיהו או בכלא חרמון.

בעיתון הארץ פורסם כי בפרקליטות שוקלים גם לערער על זיכויו של מרדכי מאחד האישומים.

סיעת המרכז: הדיחו את מרדכי בסתר כבר שלשום

עורך דינו של מרדכי, דרור ארד איילון, האשים את התקשורת והמשטרה ב"קונספירציה" נגד מרדכי. בצאתו מבית המשפט אמר הסניגור כי "השופטים לא התייחסו לשורה של טיעונים שעלו במשפט. לדעתי יש כאן קשר בין התקשורת למשטרה". לדבריו המשטרה דאגה, במהלך יוצא דופן, להוציא לאור קטעי פרשיות שהביאו לבסוף להרשעתו.

מחוץ לכתלי בית המשפט הפגינו אתמול מתנדבות ממרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, שקידמו את מרדכי בקריאות גנאי ושלטים. לאחר הכרעת הדין הן הביעו שביעות רצון רבה ואמרו כי היא תהווה נקודת מפנה בטיפול בהטרדות מיניות בארץ.

ראש הממשלה אריאל שרון אמר אתמול כי הוא מקווה שחפותו של מרדכי תצא לאור. "מרדכי היה לוחם עתיר זכויות שעשה דברים רבים למען ביטחון ישראל. אינני יודע אם הוא יערער ואני מקווה שחפותו תצא לאור". בעקבות שאלת עיתונאי מהו המסר שהוא, כראש ממשלה, מעביר למתלוננת נגד מרדכי, תיקן שרון את תגובתו והוסיף כי הוא מביע הזדהות עם הסבל שעברו. "זה לא פשוט להעיד ולקחת חלק בתהליך כזה, ואלו דברים שיש לעקור אותם מהשורש". שר המשפטים, מאיר שטרית, אמר כי באופן אישי הוא מצטער על הרשעתו של מרדכי אך "הוכח כי בית המשפט בישראל אמר את דברו. הוכח שמערכת המשפט אינה מפלה בין אזרחים רמי דרג לבין אזרחים מהשורה".

פרישתו של מרדכי מהחיים הפוליטים תעשה סדר במפלגת המרכז. "הארץ" מפרסם היום כי כבר לפני יומיים הודח מרדכי בחשאי על ידי חבריו ובמקומו הוכתר מרידור כיו"ר המפלגה. אולם הדבר לא פורסם עד להכרעת הדין כדי שלא לפגוע במרדכי. כעת עומד מרידור בראש סיעה בת חמישה חברים: רוני מילוא, נחמה רונן, דליה רבין פילוסוף, ד"ר יחיאל לסרי והוא עצמו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully