וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקטור: שרון היה מעורב בכל העברות הכספים

13.1.2004 / 1:22

החוקר הפרטי ויועצו האסטרטגי לשעבר של שרון, חשף מסמכים ששלח לרוה"מ על פי בקשתו, ובהם פירוט חשבונות בנק עבור תרומות. ב"משעל חם" נחשפה גם קלטת בה מבקש שרון תיעוד העברות כספים

דוד ספקטור, יועצו האסטרטגי לשעבר של ראש הממשלה אריאל שרון, התראיין אמש לתוכנית "משעל חם" בערוץ 2, וטען כי שרון היה מעורב בעצמו בהעברת תרומות מחו"ל כדי לממן את מערכת הבחירות לפריימריס בליכוד ב-1999. הדברים מהווים חיזוק לחשדות נגד שרון בפרשת "עמותות הקש", בגין קבלה לכאורה של תרומות בלתי חוקיות.

בתוכנית הוצגה רשימה של בנקים שהכין ספקטור, שאליהם ביקש שרון מהתורמים להעביר את הכסף. לצד זאת, נחשפה קלטת, בה התעניין שרון באופן אישי בקבלת מסמכים המתעדים את העברות הכספים.

"זה שלוש שנים שמתנהל נגדי מסע של הכפשות, רדיפות, רצח אופי, ונסיון של ממש להפליל אותי על ידי משפחת שרון", אמר ספקטור. "אם הייתי רוצה נקמה - שרון לא היה ראש ממשלה היום. עד כה הוצאתי שני דברים ספציפיים. כל החומר הנוסף נמסר למשטרה", אמר. "אריק שרון היה מעורב בכל דבר ועניין, וטיפל בפרטי פרטים", ציין. ספקטור טען, עם זאת, כי לא יזם את החקירות נגד משפחת שרון, ואף התריע מהמשך הקשר עם איש העסקים דוד אפל.

בחודשים האחרונים הפיץ ספקטור בתקשורת קלטות בהן נחשפו בני משפחת שרון בישיבות שונות כשהם דנים בפריימריס ובקשרים הבעייתיים עם גורמים שונים, בהם אפל.

בקלטת ששודרה היום לראשונה, נחשפה שיחה מה-3 בספטמבר 2000, בה מבקש שרון מספקטור "לקבל את הנייר עם הפרטים מאירופה וארה"ב". בקלטת נשמע שרון כשהוא שואל אם "מישהו יכול לבדוק אם נכנס משהו לשם, חשוב לי לדעת...".

במהלך הראיון פנה ספקטור לשרון, ואמר: "אני מציע לראש הממשלה שייצא לציבור, יתוודה על האמת, יתנצל על אופן התנהלותו וייתן לציבור לשפוט. אם מישהו צריך להתנצל, זה הוא". לדבריו, "היחסים שלי עם המשפחה היו קרובים מאוד, והגעתי למערכת הכי אינטימית שיכולה להיות עם המשפחה. אני לא מכיר מישהו בצוות שהגיע למערך יחסים כה קרוב עם אריק, למעט הילדים שלו".

בהתייחסו לבני משפחת שרון, אמר ספקטור: "שלא יתבכיינו כשהם מרימים כדור והוא חוזר אליהם. יש לי הזכות להתגונן". "ספרו את האמת, תפסיקו את ההתנהלות המבזה הזאת, כפי שהיא מתנהלת. שימו סוף לפרשה הזאת, תנו את הקלטות והמסמכים והורידו את הנושא הזה מסדר היום", פנה למשפחת שרון.

ח"כ כהן: שלטונו של שרון גובל באי לגיטימיות

בתגובה לדברים, אמר חבר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ רן כהן, כי "ראש הממשלה שיקר למבקר המדינה ולציבור כולו במצח נחושה ומבלי להניד עפעף". לדברי כהן, "דבריו של ספקטור מוכיחים מעל לכל ספק כי ראש הממשלה אוחז בשלטון מכוחם של שקרים, הטעיות וכסף שחור, ולכן שלטונו גובל באי לגיטימיות".

"אם לשרון יש עצם מוסרית אחת בגופו, יתפטר מיד מראשות הממשלה, יאסוף את בניו ויעלם לתמיד מהחיים הציבוריים. קצה נפשו של העם בישראל מתעלולים", אמר כהן.

ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, קרא לראש הממשלה להתפטר לאלתר: "זוהי הוכחה ששרון מסובך עד לראש בפרשת סיריל קרן. ראש הממשלה קנה את שלטונו בכסף, וכעת ברור שהגרסה שהוא מסר למבקר המדינה הייתה שקרית ומופרכת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully