וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת אור: מפקד משטרת משגב הוכה במהלך עדותו

21.3.2001 / 18:08

רב פקד גיא רייף, הודה כי ביצע ירי באש חיה לעבר מפגין שלטענתו היווה סכנה לחייו; אביו של ההרוג התפרץ וסטר לו בעוצמה; אנשי ביטחון פינו את השופטים מהמקום

מהומה גדולה פרצה אחר הצהריים בדיונים של ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אירועי אוקטובר במגזר הערבי.

עם שמיעת עדותו של מפקד משטרת משגב, רב פקד גיא רייף, שהודה כי ביצע ירי באש חיה לעבר מפגין שלטענתו היווה סכנה לחייו החלה מהומה בבית המשפט. הוריו של ההרוג התחילו לצעוק ואף הצליחו לקפוץ על מפקד התחנה למרות שמחיצה הפרידה בין הקהל לבינו, ואביו של ההרוג סטר לו בעוצמה על לחייו. מאוחר יותר התעלפה אמו של ההרוג.

כמאה איש מתושבי סכנין שנוכחו במקום החלו ליידות את מכשירי התרגום הסימולטני שלהם, עקרו את המחיצה ממקומה ופגעו במספר רהיטים בבית המשפט.

יושב ראש הוועדה, השופט תיאודור אור, הורה הערב למשטרה לפתוח בחקירת הגורמים שהביאו לתקיפתו של רב פקד רייף. גורמים במשטרה מסרו כי אם תימשך האלימות כלפי השוטרים המעידים במשטרה ישקלו את המשך מתן הופעתם בפני הוועדה. כך דווח הערב בערוץ 2.

עו"ד מחמוד שהאהין, שמרכז את נושא המהומות בסכנין אמר לקול ישראל כי "עמד מולנו איש שהוא מפקד תחנת משגב לשעבר אשר בעזות מצח, בשקר, בחוצפה, מול ההורים תיאר בצורה אכזרית ביותר את כל מה שאירע, בשקר גמור".

אנשי ביטחון פינו את השופטים ואת מפקד משטרת משגב מהמקום. אנשי משמר בית המשפט פינו את גם המפגינים. בגלל המהומה הסתיימו להיום הדיונים בוועדת אור.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully