וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של מרדכי: "יש כאן קשר בין התקשורת למשטרה"

21.3.2001 / 13:43

הגיב על החלטת בית המשפט להרשיע את מרדכי בביצוע מעשים מגונים; שר המשפטים: פסק הדין - הוכחה כי מערכת המשפט אינה מפלה; ארגוני הנשים: יום חשוב באשר לזכותה של האשה על גופה

עורך דינו של יצחק מרדכי, דרור ארד איילון, האשים היום את התקשורת והמשטרה ב"קונספירציה" נגד מרשו. איילון אמר בצאתו מאולם בית המשפט כי "השופטים לא התייחסו לשורה של טיעונים שעלו במשפט. לדעתי יש כאן קשר בין התקשורת למשטרה".

פרקליטו השני של ח"כ מרדכי, עו"ד יאיר גולן, אמר בהודעה לעיתונות: "אני שמח שבית המשפט הפריך את הפרשה המרכזית שלה הוקדשה עיקר חקירת המשטרה ושרק בגינה החלה החקירה ובלעדיה לא היה מוגש כתב אישום". לדבריו "ברור ששקריה של המתלוננת נחשפו כבר במשטרה, ושלא היה מקום להגיש כתב אישום בפרשה זו. לצערי, בית המשפט בחר מטעמיו שלו, שלא להתייחס לתמיהות הקשות שעלו מדרך הטיפול של המשטרה בעדויות אלה והנסיבות שבהן התהוו והפכו לעדויות". הוסיך כי כעת יש טעמים משפטיים כבדי משקל שאותם יעלה בערעור.

יצחק מרדכי הורשע בצהריים בבית משפט השלום בירושלים בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים. אולם זוכה מביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית של מזכירתו כששימש כשר התחבורה, שבעקבות תלונתה החלה הפרשה. ועדת הכנסת צפויה להתכנס בחופשת הפסח במטרה לדון בדרישה להשעות את מרדכי מחברותו בכנסת.

מעטים מבין השרים וחברי הכנסת היו מוכנים להגיב היום על החלטת בית המשפט. אחד הבודדים היה שר המשפטים, מאיר שטרית, שאמר היום כי פסק הדין במשפט מרדכי מוכיח שמערכת המשפט אינה מפלה ואינה נוקטת איפה ואיפה בין אנשים רמי דרג לבין אזרחים מהשורה. "אני מכיר את חבר הכנסת מרדכי שנים רבות ומצטער בשבילו באופן אישי", אמר שטרית לגלי צה"ל.

שרת החינוך, לימור לבנת, אמרה כי בית המשפט העביר מסר חד וברור לכל הנשים בישראל שאין מקום להטרדה מינית ביחסי מרות שבין עובד למעביד ובין מפקד לפקוד.

ח"כ נחמה רונן, ממפלגת המרכז, אמרה בתגובה לפסק דינו של מרדכי כי "אני מופתעת ואני מצטערת. אני חושבת שזה באמת קשה מאוד לבן-אדם שעשה כל כך הרבה למען מדינת ישראל, וחייו הציבוריים מאוד מאוד מפוארים, קשה מאוד שכך הוא יסיים את הקריירה שלו. אבל בין הפן של הצער שלי כלפי הבן אדם אני מצד שני רואה את החובה שלי היום לא רק כאישה, אלא כנציגת נשים בכנסת, להביע מסר מאוד נחרץ לאותן אלפי נשים שלא מעיזות לבוא ולהתלונן על מעסיקים או על אנשים שעובדים איתן ומעיזים להשתמש בהן כמו באיזה חפץ".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), שסייעה למתלוננת הראשונה להגיש את תלונתה נגד מרדכי, בירכה היום על החלטת בית המשפט שהחליט להרשיע את יצחק מרדכי בשתי עבירות של ביצוע מעשים מגונים. זאת למרות שדווקא את עדותה של אותה מתלוננת, ששימשה כפקידתו של מרדכי בזמן שכיהן כשר התחבורה, דחו השופטים, כיוון שהתגלו בה סתירות רבות.

"אני מקבלת את החלטת מערכת המשפט. היא עשתה את עבודתה", אמרה גלאון. לדבריה, "יש לציין את אומץ לבה של המתלוננת. היא עשתה מעשה אמיץ. היא סללה את הדרך לבנות אחרות ואני חושבת שהיום הזה שייך לאותה מתלוננת שפנתה עלי". גלאון הוסיפה כי למרות שבית המשפט לא קיבל את עדותה של המתלוננת "זה לא אומר לרגע שהמעשה לא קרה, אלא שקשה להוכיח את זה".

"זהו יום חשוב במלחמתן של ארגוני הנשים לשינוי הנורמות החברתיות במדינה באשר לזכותה של אשה על גופה. פרשת מרדכי מהווה נקודת מפנה בהוציאה את החוק למניעת הטרדה מינית מהארון". כך נאמר בהודעה של ויצ"ו בתגובה על הרשעתו של מרדכי. בהודאה נכתב כי הרשעתו תיתן לנשים רבות נוספות, נפגעות תקיפה מינית, להגיש תלונות כנגד עבריינים וקראו לבית המשפט להענישו בענישה המקסימלית. "אנו מברכים את המתלוננות שעזרו לשבור את קשר השתיקה", נאמר בהודעה. גם בנעמ"ת נרשמה שביעות רצון מהחלטת השופטים. יו"ר הארגון, חדווה אלמוג, אמרה כי היא רואה חשיבות עצמוה בהרשעת איש ציבור בדרג כה בכיר למען ייראו וייראו ויזהרו בכבודן של נשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully