וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מרדכי: החלה הקראת פסק הדין

21.3.2001 / 13:02

הערכה: מרדכי יערער אם פסק הדין לא יביא לזיכויו המלא; מואשם בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של שלוש נשים ששירתו תחתיו בעת שכיהן כשר התחבורה, שר הביטחון ואלוף פיקוד צפון


בבית משפט השלום בירושלים החל בצהריים הדיון בעניינו של חבר הכנסת יצחק מרדכי. שלושת השופטים, יעקב צבן, רפי כרמל ורבקה פלדמן, ייתנו את הכרעת הדין במשפטו של השר לשעבר, הנאשם במעשים מגונים בכוח ובהטרדה מינית. העונש המקסימלי הקבוע בחוק על עבירה של ביצוע מעשה מגונה הוא שלוש שנות מאסר ועל מעשה מגונה בכוח - שבע שנות מאסר.

בסוף חודש ינואר הסתיים הדיון במשפטו המתוקשר של מרדכי לאחר עשרות ישיבות ועמודי פרוטוקול רבים. מרדכי מואשם בביצוע מעשים מגונים, חלקם תוך הפעלת כח, ובהטרדה מינית של שלוש נשים ששירתו תחתיו כשכיהן כשר התחבורה, כשר הביטחון וכאלוף פיקוד הצפון. בעדותו לא כפר מרדכי בעובדה שהיה בקשר גופני עם המתלוננות, אך טען כי דבר לא נעשה בכפיה.

הפרשה התפוצצה לפני כשנה כשפקידת לשכתו במשרד התחבורה, התלוננה נגדו במשטרה בטענה כי ביצע בה מעשים מגונים. זמן קצר לאחר מכן הצטרפו לתלונה שתי נשים נוספות, האחת פעילה פוליטית שהיתה בקשר עם מרדכי כשהיה שר ביטחון. השנייה, שירתה תחת פיקודו כשהיה אלוף פיקוד צפון.

במהלך המשפט ניסו עורכי דינו של מרדכי, יאיר גולן ודרור ארד איילון, לערער את אמינותה של המתלוננת ממשרד התחבורה, וטענו כי עדותה מעוררת סימני שאלה רבים. השניים אף רמזו, כי העובדת נשלחה על ידי יריבים פוליטים של מרדכי כדי להכפישו. עם זאת, העדות החמורה ביותר במשפט היתה זו של החיילת ששירתה בלשכת מרדכי בעת שכיהן כאלוף פיקוד צפון. בעדותה גוללה בפני בית המשפט כיצד ביצע בה מרדכי מעשים מגונים בכח ואף השליך אותה ממכוניתו בשעת לילה בצד הדרך לאחר שהתנגדה למעשיו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully