וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הכרעת הדין במשפט יצחק מרדכי

21.3.2001 / 12:49

הערכה: מרדכי יערער אם פסק הדין לא יביא לזיכויו המלא; מואשם בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של שלוש נשים ששירתו תחתיו בעת שכיהן כשר התחבורה, שר הביטחון ואלוף פיקוד צפון

היום בצהריים ימסרו שופטי בית משפט השלום בירושלים, יעקב צבן, רפי כרמל ורבקה פלדמן, את הכרעת הדין במשפטו של השר לשעבר, ח"כ יצחק מרדכי, הנאשם במעשים מגונים בכוח ובהטרדה מינית. מרדכי הגיע בצהריים לבית המשפט כשהוא מלווה בקרובים ובתומכים, הוא סירב לדבר עם התקשורת.

בסוף חודש ינואר הסתיים הדיון במשפטו המתוקשר של מרדכי לאחר עשרות ישיבות ועמודי פרוטוקול רבים. מרדכי מואשם בביצוע מעשים מגונים, חלקם תוך הפעלת כח, ובהטרדה מינית של שלוש נשים ששירתו תחתיו כשכיהן כשר התחבורה, שר הביטחון וכאלוף פיקוד הצפון. בעדותו לא כפר מרדכי בעובדה שהיה בקשר גופני עם המתלוננות, אך טען כי דבר לא נעשה בכפייה.

הפרשה התפוצצה לפני כשנה כאשר פקידת לשכתו במשרד התחבורה, התלוננה נגדו במשטרה בטענה כי ביצע בה מעשים מגונים. זמן קצר לאחר מכן הצטרפו לתלונה שתי נשים נוספות, האחת פעילה פוליטית שהיתה בקשר עם מרדכי כשהיה שר ביטחון. השנייה, שירתה תחת פיקודו כשהיה אלוף פיקוד צפון.

במהלך המשפט ניסו עורכי דינו של מרדכי, יאיר גולן ודרור ארד איילון, לערער את אמינותה של המתלוננת ממשרד התחבורה, וטענו כי עדותה מעוררת סימני שאלה רבים. השניים אף רמזו, כי העובדת נשלחה על ידי יריבים פוליטים של מרדכי כדי להכפישו. עם זאת, העדות החמורה ביותר במשפט היתה זו של החיילת ששירתה בלשכת מרדכי בעת שכיהן כאלוף פיקוד צפון. בעדותה גוללה בפני בית המשפט כיצד ביצע בה מרדכי מעשים מגונים בכח ואף השליך אותה ממכוניתו בשעת לילה בצד הדרך לאחר שהתנגדה למעשיו.

אחד משיאי החקירה היה עימות שנערך בין מרדכי לבין הפקידה ממשרד התחבורה. במהלך העימות, שהיה מתוח ורצוף גידופים הדדיים, האשימו השניים זה את זו במסירת עובדות כוזבות. "מאוד כיבדתי אותך, ראיתי בך דמות מאד מקצועית, מאד בכירה, דמות של אפילו יותר מאבא", אמרה המתלוננת. "נכנסתי להגיש לך קפה...בקשת שאבוא לידך...אתה הכנסת את ידך מתחת לחולצה...ואני לא אשכח את זה בחיים". מרדכי: "את פשוט מדמיינת". המתלוננת: "אני לא שקרנית". מרדכי: "הדמיונות חוגגים אצלך".

בהמשך הטיחה הצעירה במרדכי: "אתה לא נשוי עם סתם בחורה, אלא לאישה צעירה יפה וחתיכה...מה יש לך לחפש אצל בנות אחרות אם יש לך דבר כזה בבית. מה? פשוט מחלה שיש לך. יש אנשים כאלה שיש להם מחלה שאוהבים מין ובחורות צעירות...לפי דעתי אתה צריך טיפול פסיכיאטרי דחוף". מרדכי: "תאמיני לי, את צריכה אישפוז, בשביל השקרים שלך...כל הסיפור שלך זה סיפור של נוכלת עם תעודה, שמישהו או מישהם תיכננו והובילו אותה, שתלו לה את הדברים בראש. את סופר מתוחכמת".

כבר בתחילת חקירתו, הציג מרדכי בפני חוקריו את "תאוריית הקונספירציה" שלו, וטען כי מדובר בעלילה שנרקמה נגדו על רקע פוליטי. על פי חשדותיו, ניסה חברו למפלגת המרכז, רוני מילוא, "להוציא אותו מהמעגל הפוליטי", באמצעות הפרשה. מילוא הגיב בעבר על ההאשמות ואמר: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

הערכה היא, כי מרדכי יערער לבית המשפט המחוזי, אם פסק הדין של השופטים לא יביא לזיכויו המלא. העונש המקסימלי הקבוע בחוק על עבירה של ביצוע מעשה מגונה הוא שלוש שנות מאסר ועל מעשה מגונה בכוח - שבע שנות מאסר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully