וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בלונדינית 2

6.1.2004 / 17:15

הדר טורוביץ' על הגירל פאואר הקרקסי של ריס וויתרספון

"לא רק בלונדינית" הראשון היה ג'אנק פוד נשי מצוין עם מינונים מדויקים של בלונד וליפ גלוס לכן חששתי שסרט ההמשך עומד להכות כפלופ, כדרכם של סרטי המשך (להוציא בחזרה לעתיד 2 המעולה). ואכן מדובר בסרט פחות טוב מקודמו. אמנם הסטיילינג חוגג: הגרדרובה מטורפת יותר, התסרוקות מנופחות יותר והמייק אפ מבריק יותר אבל אל וודס היא אותה אל וודס והשטיקים של ריס וויתרספון נותרו בעינם, אין חדש בגזרת מי החמצן הקליפורניים. סאלי פילד בתפקיד סנטורית בלונדינית (!) ואינטרסנטית מעצבנת כתמיד.

סיפור העלילה ממקם את עורכת הדין הטרייה והוורודה להחריד בוושינגטון די.סי כשלפניה מטרה – לחוקק חוק שיאסור על ניסויים בבעלי חיים לצרכי קוסמטיקה. בעוד היא מפנפנת את גבעת הקפיטול, עושה מייק אובר למתמחים האפרוריים ומשפריצה חיוניות צבעונית היא כמובן כובשת את לבם של אנשי העיר הפוליטית ביותר בארה"ב ועושה שמייח. בהרבה מובנים הסרט מזכיר מצעד גאווה קיצוני במיוחד שאף כולל רמיזה ברורה באמצעות נראטיב חינני של כלבים הומואים שיוצאים מהארון אל מול בעליהם המופתעים.

העלילה מטופשת ומרגיזה למדי וחסרה את החן שהיה בסרט הראשון ובכלל כל עניין הזה עם הצ'יוואווה הוא עסק די מנג'ס. כמובן חסר גם סיפור האהבה המתבקש בסרטים מעין אלה - וודס כבר מאורסת לאמט המרצה הגמלוני בגילומו מעורר חיבה של לוק ווילסון. מה שנתפס כמשעשע בסרט הראשון (וודס מנצחת במשפט בשל הידע הנרחב שלה ברזי האסתטיקה הנשית) הופך מופרך ומייגע ב"לא רק 2". נו באמת, לבנות קריירה משליטה בליפסטיק ופרמננט? סליחה על הפולניות, אבל זה כמו מכנסיים לבנים – ממש לא פרקטי.

אבל, הסרט בהחלט מספק אווירה של קרם פנים ריחני וקורט של גירל פאואר על עקבים וכל זה בתאורה המחמיאה של הבית הלבן. תחלופת התלבושות הדחופה, תוך כדי עצירה בכל תחנת אופנה מכוננת ב-50 השנים האחרונות, משובבת לב ועין, תחושת המיוזיקל הקרקסית מהנה ובכלל פתאום נורא מתחשק להיות צ'יר לידר צחקנית ומחופפת. לכך דווקא תורמות לפחות שתי סצינות שנותרו על רצפת חדר העריכה (וניתן לצפות בהן בתוספות).

ואכן ראוי להתפנות לתוספות שבהחלט מסייעות להבין עד כמה הסרט הזה, שזורם בדקה, עשוי ומהודק עד לספוט הוורוד האחרון. הסרט על מאחורי הקלעים שמתהדר בשם המתבקש "שאיפת הבלונדינית" הוא בהחלט חביב, כך גם סקירת האפקטים, התלבושות וכאמור, התאורה הוורודה. באמת קשה להאמין שכל כך הרבה עבודת אפקטים נעשתה עבור הצ'יק פליק החינני הזה. יש גם קליפ לשיר הנושא המבוצע בסרט, הרבה סצינות עתירות משתתפים וניצבים ופספוסים לא שווים בכלל. לא נותר אלא להצטער שלא השקיעו במייק אובר גם לתסריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully