וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באום אל פאחם: ועדת אור לא שמעה את עדויות פצועי המהומות

20.3.2001 / 14:01

ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אירועי אוקטובר במגזר הערבי, סיימה היום את שלב שמיעת העדויות בחקירת מותם של שלושה מפגינים באום אל פאחם, ואת מותו של הרוג נוסף בכפר ג'ת שבמשולש. ראש עירית אום אל פאחם, השייח' ראאד סלאח, ואישים נוספים כינסו בצהריים מסיבת עיתונאים, בה הביעו כעס רב על כך שהוועדה, בראשותו של השופט תיאודור אור, לא שמעה את עדויותיהם של מאות פצועים שנפגעו במהלך ההפגנות.

השייח' סלאח וח"כ עאסם מח'ול (חד"ש), תבעו את פיטוריו של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב אליק רון, בשל מעורבותו הישירה במה שהם כינו "הטבח בערבים ישראלים", במהלך אירועי אוקטובר. ראאד אמר, כי אם ניצב רון ימשיך בתפקידו, יביא הדבר לשפיכות דמים ביום האדמה שיחול בסוף החודש. "שמענו מהעדים רק אתמול בקשר למעורבותו של אליק רון באירועים שהיו, שהוא היה אחראי לירי שבוצע, ולכן מן הצדק להשעותו מיידית עוד לפני יום האדמה כדי למנוע איבוד נפשות נוספות", אמר.

ב"קול ישראל" דווח כי מן המשטרה נמסר בתגובה לטענות, כי מפכ"ל המשטרה ופיקוד המשטרה נותנים אמון מלא בניצב אליק רון ובתפקידו כמפקד המחוז הצפוני. "איש לא יכתיב למשטרה כיצד לנהוג בקציניה. במשטרה דוחים בתוקף כל ניסיון להשפיע על תפקוד הוועדה, ומציעים לאפשר לה להמשיך את עבודתה כנדרש", נטען בתגובת המשטרה.

מחר תחל שמיעת העדויות על האירועים בכפרים סחנין וערבה. בשבוע הבא לא תתכנס ועדת אור, מחשש למהומות בשל יום האדמה. הדיונים יתחדשו בשבוע שלאחר מכן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully