וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: ביקור של ערפאת בוושינגטון - לגיטימציה לטרור

19.3.2001 / 23:20

עם זאת אמר ראש הממשלה, כי למרות הפיגועים האחרונים הוא מוכן לשאת ולתת עם יו"ר הרשות; פאוול: נפעל להשגת שלום באזור, אך לא נתעקש כמו קלינטון; מחר ייפגש שרון עם בוש

ישראל מתנגדת לביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, בוושינגטון. ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר לאנשי ממשל בוש עימם נפגש היום במהלך ביקורו בארצות הברית, כי הזמנת ערפאת תהיה בבחינת מתן לגיטימציה לאדם המפעיל טרור נגד ישראל, כך מסרו גורמים בכירים בפמלייתו של שרון. עם זאת אמר שרון, כי למרות הפיגועים האחרונים הוא מוכן לשאת ולתת עם ערפאת בתנאי שאיומי הטרור והאלימות יפסקו. שרון אמר את הדברים בסיום פגישתו עם שר ההגנה האמריקני דונלד ראמספלד.

שרון הביע במהלך הפגישות התנגדות נחרצת לשליחת כוח בינלאומי לשטחים, וכן התנגד לצירופה של סוריה למועצת הביטחון של האו"ם.

ראש הממשלה פירט בפני כתבים אמריקאים את תוכניתו הרב שלבית לשלום עם הפלסטינים. לדבריו, השלב הראשון של התוכנית הוא הפסקת האלימות, אחריו ייחתם הסכם רב שלבי המבוסס על מצב של אי לוחמה ושיתוף פעולה במאבק בטרור. במקביל ייפתחו ישראל והפלסטינים שיתוף פעולה כלכלי. שרון גם הזכיר את הצורך במפעל משותף להמתקת מים, וציין כי הוא יסכים להעניק לפלסטינים רצף טריטוריאלי.

פמלייתו של שרון פרסמה הערב בוושינגטון הודעה הקוראת למדינות שוחרות השלום להעמיד את יאסר ערפאת על חומרת מעשיו, ולהזהירו כי ישלם מחיר יקר על המשך הפיגועים. בעקבות הפיגועים האחרונים אמר ראש הממשלה כי ערפאת ישלם מחיר כבד. לדבריו, ישראל ביצעה שורה של הקלות לפלסטינים ואלו גומלים לה בפיגועים.

ראש הממשלה צפוי לנאום גם בוועידה השנתית של השדולה היהודית אייפ"ק. שרון יאמר לבאי הוועידה, כי ממשלתו מחוייבת לשמור על ירושלים המאוחדת ועל הר הבית בריבונות ישראלית.

מוקדם יותר היום נפגש שרון עם ראש הסי.אי.איי, ג'ורג' טנט, ודן עמו במעורבות הרשות הפלסטינית בפעולות האלימות. כמו כן נפגש ראש הממשלה עם שר החוץ קולין פאוול ועם שר ההגנה דונלד ראמספלד. בפגישה עם ראמספלד, סוכם כי ישראל וארצות הברית ייפעלו במשותף כדי למנוע מאיראן לרכוש נשק מרוסיה.

שר החוץ פאוול הסכים להצעת שרון להקים כוח בינלאומי למלחמה בטרור, ובראשו ארצות הברית. פאוול גם הבטיח לפעול למען החזרת שבויי צה"ל ונעדריו. כמו כן, סוכם על המשך המגעים בדרגי עבודה בעניין שדרוג היחסים האסטרטגים בין ישראל לארצות הברית.

בנאום בפני השדולה היהודית, אמר פאוול כי לארצות הברית ולישראל קשר מיוחד ויחסים איתנים שאינם ניתנים לעירעור. שר החוץ האמריקאי הוסיף, כי וושינגטון תפעל להגברת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ישראל, בין השאר גם בתחום ההגנה מפני טילים. עם זאת קרא פאוול לישראל ולפלסטינים להימנע מפרובוקציות חד צדדיות והזהיר, כי וושינגטון תפעל בחריפות אם תחשוב שאחד הצדדים עושה פרובוקציה. "לא נהיה מאוזנים בתגובתנו", אמר פאוול והוסיף כי "ארצות הברית תפעל להשגת שלום במזרח התיכון, אך לא תתעקש על קביעת פתרון כפי שעשה קלינטון".

מחר ייפגש שרון עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, ועם סגנו דיק צ'ייני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully