וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה כי יוטלו מגבלות על וענונו ביום שחרורו

29.12.2003 / 21:15

"מרגל האטום" ישתחרר מהכלא באפריל הקרוב. במערכת הביטחון חוששים שהוא עדיין עלול לפגוע בביטחון המדינה. ככל הנראה ייאסר עליו לצאת לחו"ל או לעסוק פומבית בנושא הגרעין

מערכת הביטחון שוקלת להטיל על מרדכי וענונו, "מרגל האטום", מגבלות מנהליות כשישתחרר מהכלא בעוד כארבעה חודשים.

בערוץ 2 דווח כי בימים אלה מתנהלים דיונים לגבי דרך הפעולה ביום שחרורו של וענונו, ב-21 באפריל. בדיונים משתתפים גורמי ביטחון ונציגי פרקליטות המדינה ונבחנת מה מידת מסוכנותו של וענונו, לאחר 18 שנה בכלא.

במערכת הביטחון חוששים כי וענונו עדיין עלול לפגוע בביטחון המדינה, וההערכה היא שאכן יוטלו עליו מגבלות. מדובר במקרה יוצא דופן וראשון מסוגו בארץ.

וענונו ריצה את כל תקופת מאסרו ובקשותיו לקיצור או שחרור מוקדם נדחו. עם זאת, בכל בקשותיו הוא הצהיר שלאחר שחרורו הוא מתכוון לעסוק בגלוי בסודות הגרעין של ישראל. הוא הורשע בריגול חמור לאחר שמכר לעיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי מידע חסוי על פיתוח פצצות אטום בכור בדימונה.

החשש הוא שווענונו, שהתנצר בכלא, מתכוון לעזוב את הארץ, להשתקע במדינה אירופאית ושם להתראיין לגבי מדיניות הגרעין. גורמי הביטחון בוחנים האם המידע שברשותו עדיין רלוונטי לאחר כ-20 שנה. ההערכה הרווחת היא שלפחות לתקופה מסוימת יוטלו על וענונו מגבלות שימנעו ממנו לצאת לחו"ל או לעסוק בפומבי בנושא הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully