וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר וקנסות לאנשי ערוץ 7

29.12.2003 / 16:24

על מנהל הערוץ נגזרו 6 חודשי מאסר וקנס של 50 אלף שקלים. הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לערער על קולת העונשים

שופט בית משפט השלום בירושלים, יורם נועם, פרסם בצהריים את גזר דינם של מנהלי ערוץ 7 ושדריו, שהורשעו לפני כחודשיים בהפעלת תחנת רדיו פיראטית. על יעקב כץ, מנהל הערוץ, שהורשע גם בעדות שקר ובשבועת שקר נגזרו ששה חודשי מאסר בפועל, אשר ניתן יהיה לרצותם בעבודות שירות, וכן קנס בסך 50 אלף שקלים. בקול ישראל דווח כי מאות מתומכי ערוץ 7 הפגינו מחוץ לבית המשפט בדרישה להמשיך את שידורי הערוץ.

על איש הערוץ יואל צור, נגזרו שלושה חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 30 אלף שקלים. על הרב זלמן מלמד נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי ותשלום קנס של 25 אלף שקלים. על שולמית מלמד, מנהלת התוכניות, נגזרו שלושה חודשי מאסר בפועל שניתן יהיה להמירם בעבודות שירות, וקנס בגובה 25 אלף שקלים. על יאיר מאיר, האחראי על ההנדסה בערוץ נגזרו שלושה חודשי מאסר בפועל וקנס של 30 אלף שקלים.

על חגי סגל, האחראי על החדשות נגזרו שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסכום 30 אלף שקלים. על השדרן גדעון שרון נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף שקלים. על השדרן אדיר זיק נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי. על השדרן דוד שפירא נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 25 אלף שקלים. ועל שאול אבני, רב החובל, נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסכום 25 אלף שקלים. החברות הקשורות בהפעלת הערוץ ישלמו קנס בגובה 150 אלף שקלים כל אחת.

בתגובה להחלטת בית המשפט אמר יעקב כץ, מנהל ערוץ 7, למערכת וואלה! חדשות, כי גזר הדין חמור מאוד, וכי בכוונתו לשקול לערער עליו. לדבריו, "לא היה דבר כזה שאנשים שעברם נקי קיבלו עונשים חמורים כאלה [...] יואל צור, איש אלמן, ששכל את בנו, שולמית מלמד, סבתא לנכדים - עליהם נגזר ללכת לכלא ולשלם קנסות כה כבדים"."בכל מקרה", הוא סיכם, "אנו מקבלים את הכל באהבה ובשמחה".

פרקליטות המדינה מתכוונת לערער על קולת העונשים. בקול ישראל דווח כי בפרקליטות ציינו שמפעילי תחנות פיראטיות אחרות נידונו לעונשים כבדים יותר. התביעה ציינה במיוחד את העונש שהוטל על יעקב כץ, שהורשע בהגשת תצהירים כוזבים, ובית המשפט גזר עליו רק שישה חודשי עבודות שירות וקנס.

הממשלה תומכת בהסדרת פעולת הערוץ

כתב "הארץ", יובל יועז, מוסיף:

בהכרעת הדין כתב השופט כי "תחנת ערוץ 7 הפעילה את מערך שידוריה ברחבי הארץ לרבות הפצת שידורים מהאולפנים בבית אל, תוך ניסיון להסתיר את דבר ביצוע שידורי הרדיו האלחוטיים מהיבשה". לאחר ההרשעה הופסקו שידורי הערוץ.

אתמול החליטה הממשלה לתמוך בהצעת חוק של שר התמ"ת, אהוד אולמרט, לשידורי רדיו יעודיים, שלמעשה תעגן בחוק את הפעלת ערוץ 7 מחדש. אולמרט אמר לאחר סגירת הערוץ כי "יש הצדקה ציבורית לערוץ, שישרת את ההתישבות ביהודה שומרון ועזה ואולם מפעיליו צריכים לעמוד תחת בקרה ופיקוח". בהצבעה בישיבת הממשלה נמנעו שרי שינוי, מלבד שר הפנים, אברהם פורז, שהתנגד להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully