וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת ההומואים הכריזה מלחמה על אריאל זילבר

18.3.2001 / 8:48

אמר הבוקר: "להיות הומו זו סטייה, אני לא אומר תהרגו אותם, אבל לא בבית ספרנו"; זילבר ל"וואלה!": "אני חושש מפגיעה פיסית"; בראיון משתלח זילבר גם בערבים, בקיבוצניקים, ובמי לא

מאת תולי שרגאי

האגודה הארצית של ההומואים והלסביות יוצאת במאבק נגד הזמר אריאל זילבר בעקבות דבריו הפוגעים ומעליבים של הזמר בעיתון ידיעות אחרונות, בגנות ההומוסקסואליות.

בראיון המתפרסם היום במוסף "שלך" בידיעות אחרונות, יוצא זילבר כמעט נגד כל מגזר בחברה הישראלית: חילוניים, פולנים, ערבים, קיבוצים וגם הומואים ולסביות. הדברים שעוררו את זעם אגודת ההומואים הם: "לא אמרתי שלהיות הומו זה לא מוסרי, אמרתי שזה סטייה. סטייה מדרך הטבע. אם אתה לא מביא ילדים לעולם, אין לך שום סיבה להיות עם מישהו. אז בסדר, הומואים יכולים לגדל חתול, או כלבה, או לאמץ ילד. אני לא אומר: תהרגו אותם, שיחיו, יש לי כבוד אליהם, אבל לא בבית ספרנו. אולי יש לי אפילו חברים הומואים או לסביות, שיהיו בריאים, אבל אני, מבחינתי, סולד מזה".

יו"ר אגודת ההומואים, הלסביות והטראנס ג'נדרים, איתי פנקס אמר כי "חומרת דבריו של זילבר נובעת מכך שהם נאמרו דווקא מפיו של אחד המוסיקאים המוכשרים ביותר הפועלים היום בארץ, המשמש מושא להערצה ודמות משפיעה עבור רבים. לצערנו, זילבר איננו הראשון ששולל את הלגיטימציה הבסיסית בקיומם של ההומואים והלסביות להגשים את עצמם כאזרחים ובני אדם בשוויון ובכבוד. התבטאויותיו מעוררות דחייה וסלידה עמוקה".

פנקס הוסיף, כי "קיים דימיון מבהיל להתבטאותו האומללה של הזמר מאיר אריאל ז"ל". כזכור התבטא גם אריאל נגד ההומואים והלסביות והם החרימו את הופעותיו והפגינו מחוץ לאולמות בהם שר. בסופו של דבר נאלץ אריאל להתנצל, אך רבים ראו בפרשה את ראשיתה של הדעיכה בקריירה שלו.

בעבר דווקא השתתף זילבר בפעילויות של אגודת ההומואים, למשל במסגרת שבוע המודעות לאיידס. בראיון הנוכחי הוא אמר כי האיידס היא "מחלת החילונים, ההומואים והלסביות".

בעקבות דברים אלה קוראת אגודת ההומואים לציבור להחרים את הופעתו של זילבר בפסטיבל "הפסנתר", שיתקיים בשבוע הבא בתל-אביב וכן את תקליטיו של הזמר. "בכוונתנו לארגן מסע מחאה נגד זילבר, בשיתוף ארגונים נוספים של זכויות האדם בארץ, שילווה אותו בכל הופעותיו עד שיתנצל על דבריו הפוגעים", נמסר מהאגודה.

בתגובה אמר זילבר לוואלה! חדשות כי הוא כי אינו חושש מפגיעה במעמדו כזמר, אולם הוא חושש שהומואים ולסביות ינסו לפגוע בו פיסית בצורה קטלנית. זילבר חזר על דבריו כי הומוסקסואליות היא אכן סטייה מדרך הטבע, "לא ככה ברא אותנו אלוהים, אם כי ייתכן שהוא התכוון שיהיו גם כאלה". זילבר אמר כי תגובתה של אגודת ההומואים לדבריו "לא סובלנית ואכזרית". בנוגע לאיידס אמר זילבר כי הוא מתנצל. "לבי לאלו שחולים במחלה".

הקיבוצניקים בני זונות, אני בעד מדינת הלכה

אבל ההומואים הם לא היחידים שזוכים למחמאות מצידו של זילבר. הזמר, המתגורר כיום במצפה מתת שבגבול לבנון ושתקליטו האחרון היה בסגנון המוסיקה הערבית הקלאסית תוקף גם את שכניו. הנגנים שהשתתפו בתקליטו בוודאי ישמחו לקרוא שזילבר אמר כי "הערבים יגמרו אותנו פה, אנחנו מוקפים 200 מיליון מוסלמים שרוצים לזרוק אותנו מפה. לא יעזור מה ניתן להם או לא, הם יגרשו אותנו בסוף. אם לא נהיה חזקים ומוסריים. אם היינו מדינה מוסרית, אף כוח בעולם לא היה יכול לנו. אבל אנחנו עם חרא".

על הקיבוצים אומר זילבר: "הם בני זונות, עם האף למעלה. הם לא רוצים לעבוד. שנים תיחמנו את המדינה, לא שילמו ביטוח לאומי כמו שצריך, אנשים רעים, מושחתים", אמר זילבר, שגדל כילד חוץ בקיבוץ גן שמואל.

זילבר, שהצהיר כי הצביע בבחירות האחרונות עבור אביגדור ליברמן, טוען כי החילוניות פשטה את הרגל. "אני ימני קיצוני, אני בעד מדינת הלכה. הלוואי שהיה פה ראש ממשלה דתי, או נשיא דתי. אין לחילונים מה להציע היום. יש להם רק לקנות ולחלות באיידס ולהיות הומו, לסבי ולראות עירום מלא בכל מקום".

זילבר אמר הבוקר כי הוא עומד מאחורי כל דבריו, "אם כי מובן שההכללות הן לא בסדר".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully