וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ נגד אי הסרת חסינות חזן

23.12.2003 / 9:09

ביקורת חריפה בכנסת על ההחלטה שלא להסיר חסינותו בפרשת "ההצבעות הכפולות". ריבלין: הכנסת הופכת לאסקופה נדרסת בידי חבריה. משרד המשפטים: זו נקודת שפל קשה

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר לבג"ץ נגד ההחלטה של ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינותו של ח"כ יחיאל חזן (ליכוד). חזן, המואשם בהצבעה כפולה במליאת הכנסת, ביקש להסיר את חסינותו.

בעתירה נטען כי ההחלטה הופכת את הכנסת ל"עיר מקלט לחשודים". בגלי צה"ל דווח כי בכנסת ידונו היום בהסרת חסינותו של ח"כ גורולובסקי, באותה הפרשה.

כתבי "הארץ" גדעון אלון וברוך קרא מוסיפים:

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, ביקר בישיבה את היועץ המשפטי על החלטתו להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת ההצבעות הכפולות. "כניסת המשטרה לכנסת פוגעת באמון הציבור בכנסת", אמר.

מנגד, מתח משרד המשפטים ביקורת על החלטת ועדת הכנסת, והגדיר אותה החלטה ש"אינה מכבדת את הכנסת" ו"נקודת שפל קשה של ניצול החסינות הפרלמנטרית לרעה". יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, התקשה להבין את ההחלטה: "הכנסת עוברת משברים חמורים והופכת לאסקופה נדרסת בידי חבריה".

ח"כ חזן מסר כי ילמד את ההחלטה, ושב והכחיש כי הצביע הצבעה כפולה. היום תתחיל הכנסת בדיון להסרת חסינותו של ח"כ מיכאל גורולובסקי (ליכוד), המואשם אף הוא הצבעה כפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully