וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי לנדאו תומך באליק רון: הקמת ועדת אור הייתה טעות

16.3.2001 / 7:47

בראיון לערוץ 2 אמר השר לביטחון פנים, כי העניין בדבריו החמורים של המפקד הצפוני תם; רון תקף את מפכ"ל המשטרה לשעבר והתנצל; לנדאו: "בטוח שהשוטרים מילאו תפקידם כראוי"

מפקד המחוז הצפוני, ניצב אליק רון, קיבל אתמול בערב תמיכה חשובה לדבריו הקשים אודות ועדת אור - מהשר הממונה עליו, עוזי לנדאו. השר החדש לביטחון פנים אמר, כי אכן הייתה זו טעות להקים את ועדת החקירה לבדיקת מהומות אוקטובר, במהלכן נהרגו 13 אזרחים ערבים.

"אני גאה לעמוד בראש משרד זה, שבו השוטרים עושים ימים כלילות למען כולנו, ואני בהחלט מניח שהם מילאו את תפקידם על הצד הטוב ביותר", אמר לנדאו בראיון לערוץ השני.

לנדאו התייחס לדבריו של מפקד המחוז הצפוני, ניצב אליק רון, שתקף אתמול בחריפות את ההחלטה להקים את הוועדה, ואמר שמבחינתו העניין בדבריו של רון תם.

רון עצמו התנצל אמש בפניו של המפכ"ל הקודם של המשטרה, יהודה וילק, לאחר שמוקדם יותר היום מתח עליו ביקורת קשה על חלקו במהומות אוקטובר.

לדברי רון ההחלטה להקים את הוועדה מהווה סטירת לחי של המדינה בפני השוטרים והאנשים שנשלחו להגן עליה: "עמדנו בפני שתי סופות טייפון, פעם אחת של אותם פורעים שנשלחו על ידי אנשי מדון. ופעם שנייה על על ידי המדינה". רון משוכנע שהשוטרים פעלו כשורה באוקטובר ואם היה כשל הוא של המשטרה והשב"כ במישור המודיעיני, שלא זיהו כראוי את ההסתה במגזר הערבי, "כפי שלא זוהתה ההסתה לפני רצח רבין" דברי ניצב רון.

ניצב רון תקף בחריפות את המפכ"ל היוצא, יהודה וילק על כך שלא הכין כראוי את השוטרים לעדות בפני הוועדה: "אם ביום הראשון נראנו רע, באנו לא מוכנים, אני מאשים בכך את המפכ"ל היוצא, רב ניצב יהודה וילק שלא ראה את הצורך להערך ולבוא מוכנים". ניצב רון אמר את הדברים בכינוס של מרחב הגליל לסיכום שנת הפעילות האחרונה.

המפכ"ל הנוכחי, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר היום כי הביקורת שהטיח ניצב רון בוילק אינה ראויה ואינה במקומה. אהרונישקי העיר על כך לרון והדגיש כי בעתיד לא יסכים להתבטאות כזו.

חבר הכנסת מוחמד ברקה אמר בתגובה כי דבריו של רון מהווים פגיעה בדמוקרטיה כשהוא מנסה לקעקע את שלטון החוק ולפגוע בעבודת הוועדה. ח"כ יוסי שריד אמר כי דבריו של רון "מבעירים את כובע השוטר מעל ראשו. אם הוא משוכנע בצדקת דרכו אז הוא היה רוצה שהוועדה תעבוד ותטהר את שמו"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully