וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות: בקרוב נפסיק את שאיבת המים מהכינרת

14.3.2001 / 13:10

נציבות המים: המצב כה חמור עד שאספקת המים לצרכים בסיסיים ביותר נמצאת בסכנה; שר התשתיות נזף בראשי משק המים על "ההתבטאויות החפוזות" ומגבש תוכנית חירום

שר התשתיות הלאומיות, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), נזף הבוקר בנציב המים, שמעון טל, ויו"ר מקורות, אורי שגיא, בשל "התבטאויותיהם החפוזות בתקשורת בנושא המים". אתמול אמר טל כי מצבו של משק המים הישראלי כה חמור עד שאספקת המים לצרכים בסיסיים ביותר נמצאת בסכנה.

"על מנת שבשנה הבאה יהיו מי שתיה בברזים צריך לנקוט בצעדים דראסטיים. מוכרחים לייבש מדשאות וגינות", אמר טל בישיבה מיוחדת בוועדת הכלכלה של הכנסת. גם ב"מקורות" אמרו כי בקרוב יאלצו להפסיק את שאיבת המים מהכנרת.

מנכ"ל מקורות, עמוס אפשטיין, אמר אתמול לשר לאיכות הסביבה, צחי הנגבי, כי הפתרון היחיד למשבר הקשה הוא התפלת מי-ים. "גם אם ירבו גשמים רבים, צריכת המים במדינה עולה משנה לשנה ואין אפשרות להישען רק על מאגרי המים הרגילים", אמר אפשטיין.

היום נמתחה ביקורת מצד יו"ר מקורות, אורי שגיא, באשר לצעדה של לבנון שהחלה להקים תחנת שאיבה להטיית מי החצבני. לדבריו הצעד אינו חוקי והיפר איזון עדין. שגיא אמר כי יש להגיע להסדר בנושא רגיש כל כך משום שזו עלולה להיות עילה למלחמה. קול ישראל מדווח כי סוכנות הידיעות הצרפתית בישראל מסרה ממקור ביטחוני ישראלי כי צעדי לבנון חמורים וכי ישראל תגיב.

בעקבות מצוקת המים הורה ליברמן לגבש תוכנית מקיפה וכוללת בנושא המים עד סוף חודש מרץ. באמצע חודש אפריל יתקיים יום עיון בו יוזמן הציבור להביע את דעתו בנושא משבר המים בישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully