וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקן שליטה ממשלתי סודי נחצב בהרי ירושלים

8.12.2003 / 0:02

ערוץ 10: דחפורים עובדים בכל שעות היממה מסוף 2002 על בניית ה"בור" הממשלתי הראשון. המתקן מיועד לאפשר תפקוד הדרג המדיני תחת התקפה לא קונבנציונלית

בהרי ירושלים נבנה מסוף שנת 2002 ה"בור" של ממשלת ישראל לעיתות חירום. ערוץ 10 חשף אמש כי הפרויקט הסודי מיועד לאפשר לממשלה להמשיך לתפקד גם במצב בו המדינה תהיה תחת מתקפה לא קונבנציונלית או אסון טבע קיצוני.

על פי הדיווח, אתר הבניה מאובטח וסגור לכניסת סקרנים, סגירה שלא מנעה את כניסת כתב הערוץ לביקור במנהרות הנבנות בהר. כיום, המתקן התת קרקעי העיקרי הוא הבור בקריה בתל אביב, המשמש את פיקוד הצבא הבכיר בשעת חירום. עד היום המשיך הדרג המדיני לקבל את ההחלטות במהלך כל מלחמות ישראל מלשכת ראש הממשלה בירושלים ובתל אביב, מעל פני האדמה.

מדובר למעשה במתקן אליו ניתן יהיה לפנות את הצמרת המדינית במקרה של איומי טרור או מלחמה, כפי שנוהג השירות החשאי האמריקאי לעשות באירועים כמו פיגוע ספטמבר 2001. האמריקאים נוהגים עם קבלת התרעות חמורות, לפנות את סגן הנשיא למתקנים התת קרקעיים שמיקומם נשמר בסוד כדי לשמור על שלמות השלטון במקרה פגיעה בנשיא.

על פי הדיווח, העבודות באתר הסודי נמשכות במשך כל שעות היממה וצפויות להימשך מספר שנים. המתקן יכיל כנראה חדרי ישיבות ומערכות שליטה ממוחשבות שיאפשרו מעקב על הנעשה מעל פני הקרקע, בזמן שהצמרת המדינית שוהה במקום לבטח.

לפניית ערוץ 10 העבירו ממשרד ראש הממשלה את האחריות לפרויקט למשרד הביטחון. במשרד הביטחון החזירו את האחריות למשרד ראש הממשלה. שני המשרדים סירבו לנקוב בעלות הכספית של הפרויקט היומרני. מומחים לקידוחי מנהרות העריכו כי מדובר בעלות של מאות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully