וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוול צפוי להיפגש עם מובילי יוזמת ז'נבה

26.11.2003 / 8:57

היוזמים, ביילין ועבד רבו, ניהלו עמו תכתובת מאז שלח להם מזכיר המדינה מכתב תמיכה. בטקס ביום ב' ינאם חתן פרס נובל לשלום ונשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, צפוי להיפגש עם מובילי "יוזמת ז'נבה", יוסי ביילין ויאסר עבד רבו. ביילין ועבד רבו יעדכנו את פאוול על התפתחות היוזמה, לאחר טקס השקתה ביום שני הבא בז'נבה.

בימים האחרונים התקיימו מגעים בין לשכותיהם של ביילין ועבד רבו לבין לשכתו של פאוול, לצורך קידום הפגישה, זאת לאחר שבמכתב ששלח להם פאוול בראשית החודש, הוא הביע את הערכתו ל"הידברות הישירה בין אנשי שני העמים", והביע את נכונותו להתעדכן בהתפתחות המהלך. טרם נקבע תאריך לפגישה.

שר החוץ, סילבן שלום, אמר בתגובה כי אין מקום לייחס חשיבות מרובה לפגישה, וכי גם כשנציגיה הרשמיים של ממשלת ישראל מבקרים במדינות אחרות הם נפגשים עם אנשי אופוזיציה. "הזמינו אותם אבל לא צריך לקפוץ בגלל זה מהקומה ה-30", אמר שלום. לדבריו, הסכם ז'נבה "כמו כל התוכניות המדיניות הצצות בזמן האחרון, הוא הסכם וירטואלי. יש ממשלה אחת בישראל ויש לה תוכנית מדינית שהיא מפת הדרכים". לדברי השר שלום, פאוול אמר לו בשבוע שעבר בבריסל כי האמריקאים מחויבים למפת הדרכים.

הטקס לא יכלול חתימה על ההבנות

המשלחת הישראלית לטקס השקת "יוזמת ז'נבה" כוללת 150 חברים - ביניהם אנשי רוח, אנשי עסקים, פעילים חברתיים, נציגי משפחות שכולות ואמנים. באירוע יופיעו הזמרים זהבה בן, דקלה, דיוויד ברוזה ואביב גפן. משתתפים נוספים באירוע הם ויקי קנפו, הכדורגלן רן בן שמעון, הסופרת יהודית קציר, השחקנית גילה אלמגור והזמר שלמה ארצי. בין הנואמים, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר, יוסי ביילין, הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק ויאסר עבד רבו, שהוביל עם ביילין את התהליך בשנתיים וחצי האחרונות.

חברי המשלחת ייצאו מישראל ביום שני בבוקר, במטוס שחכרה ממשלת שווייץ, נותנת החסות העיקרית לאירוע. חברי המשלחת הפלסטינית, הכוללת אף היא כ-150 נציגים בהרכב דומה לזה של המשלחת הישראלית, יגיעו לשווייץ דרך ירדן.

מארגני האירוע מדגישים כי לא תתבצע בו חתימה על ההבנות, בין השאר כדי להבהיר שלא מדובר בניסיון לעקוף את ממשלת ישראל, וכי מדובר רק במודל להסכם קבע.

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

ממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, תקף הבוקר בגלי צה"ל את מחלקת המדינה האמריקאית וטען כי היא מגלה יחס שונה לישראל מזה שמפגין הבית הלבן. לדבריו, "אנחנו יודעים שה'סטייט דיפרטמנט' בראשותו של קולין פאוול, אינם החממה החמה והלוהטת ביותר של אהבת ישראל בארה"ב, ונדמה לי שאין בזה חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully