וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנספר לטובת קידוח נפט בסודן

25.11.2003 / 11:49

תנועה אמריקאית לזכויות אדם מצאה כי הממשלה פינתה מאות אלפי חקלאים סודנים מאדמותיהם כדי לבצע במקום קידוחים. חברות הנפט הזרות שילמו לה בתמורה לכך

מאות אלפי חקלאים פונו מאדמותיהם בדרום סודן על מנת לאפשר לחברות הנפט לבצע קידוחים, כך מדווחת התנועה האמריקאית לזכויות האדם "ווטש". התנועה, העוקבת אחר תפקיד הנפט במלחמת האזרחים הנמשכת במדינה כבר 20 שנה, פרסמה דו"ח בן 750 עמודים, הקושר את ניצול משאבי הטבע בסודן עם הפרת זכויות אדם.

בדו"ח האשימה התנועה את ממשלת סודן ואת חברות הנפט הגדולות במדיניות עקירת תושבים. לדבריה, קידוח נפט גם מלווה פעמים רבות בהתקפות של כוחות הממשלה על אזרחים.

על פי הדו"ח, החקלאים הועברו מאדמתם כדי שהחברות יוכלו לשאוב נפט גולמי ולייצא אותו לאחר מכן דרך צינור לנמל סודן בים האדום. כוחות הממשלה הסודנית פיתחו דפוס קבוע, לפיו הם מבצעים פינוי של השטח מאזרחים כדי לאפשר הקידוח. בתמורה למדיניותה מקבלת הממשלה כסף מחברות הנפט, המשמש אותה לרכישת נשק.

"חברות הנפט הזרות הפועלות בסודן השתתפו באופן מלא במדיניות העקירה של הממשלה, ויש להן אחריות למעשי ההרס והמוות שנגרמו כתוצאה ממנה", נכתב בדו"ח. בבי.בי.סי דווח כי התנועה קראה לחברות הנפט הזרות להשהות את פעילותן עד אשר ייושמו זכויות אדם מינימליות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully