וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו השיבה בחיוב להודעת הפסקת האש של פקיסטן

רויטרס

24.11.2003 / 13:43

משרד החוץ ההודי בירך על ההכרזה החד צדדית של ראש ממשלת פקיסטן בדבר הפסקת אש בחבל קשמיר. ההצעה הפקיסטנית - מחווה לרגל עיד אל-פיטר

הודו הודיעה היום כי היא מקבלת בברכה את הכרזתו החד צדדית מאתמול של ראש הממשלה הפקיסטני, זפארוללה ג'מאלי, בדבר הפסקת אש באזור חבל קשמיר. עם זאת, הבהירה הודו, כי בנוסף היא מצפה להפסקת חדירת פעילים איסלאמיים מיליטנטים מפקיסטן להודו באזור חבל המריבה.

"אנחנו מברכים על הודעתו של ראש הממשלה הפקיסטני ג'מאלי על הפסקת אש חד צדדית לרגל החג המוסלמי עיד אל-פיטר", אמר היום דובר משרד החוץ ההודי בניו דלהי. "אנו נגיב בחיוב ליוזמה וניקח בה חלק", הוסיף.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

גורמים בהודו מאשימים את הכוחות הפקיסטניים בירי לאורך "קו השליטה", קו הפסקת האש בקשמיר, במטרה לחפות על קיצונים איסלאמיים המסתננים לתוך קשמיר ההודית כדי להצטרף שם למורדים. פקיסטן הכחישה שהיא שולחת את הקיצונים מעבר לקו הפסקת האש, וטוענת כי היא מעניקה תמיכה פוליטית, מוסרית ודיפלומטית בלבד למה שהיא מכנה "מאבק החירות הקשמירי".

באוגוסט הציע נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, לשתי המדינות הפסקת אש אולם לא ציין מועד לתחילת ההפסקה. הודו דחתה ההצעה ואמרה שאין בה דבר חדש. בחודש שעבר הודיעה הודו על שורת צעדים שנועדו להפיג את המתיחות עם פקיסטן. הצעדים כללו פתיחת שיחות עם חברים בארגון הבדלני הראשי בקשמיר ההודית, חידוש יחסי ספורט מלאים בין המדינות, מתן סיוע רפואי ל-20 ילדים פקיסטנים בהודו והגברת קשרי התחבורה, בכלל זה פתיחת הכביש המהיר בין הודו לקשמיר הפקיסטנית ושירות מעבורת בין בומביי לקראצ'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully