וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמחונים: מילקי מכיל חומר המופק מעצמות

23.11.2003 / 11:30

לאחרונה גילה סטודנט צמחוני שהמעדן מכיל ג'לטין - המיוצר מעצמות בשר ודגים. היצרנית שטראוס: אנחנו מפתחים מוצר חדש ללא המרכיב

צמחונים וטבעונים שאכלו עד עכשיו מעדן "מילקי" להנאתם, הופתעו לגלות שהמעדן המתוק כולל ג'לטין, חומר גלם המופק מעצמות בשר ודגים המרוסקות עד דק. בתגובה החליטו עשרות מהם לארגן עצומה נגד יצרנית המעדן "שטראוס" באתר "ישראבלוג", בדרישה להחליף את הג'לטין בחומר אחר. הג'לטין זוכה לאישור הרבנות כמוצר חלבי, מכיוון שלא נותר בו שריד לבשר ולדגים.

אלעד יאיר, סטודנט בטכניון בן 22, הוא שגילה את הימצאות הג'לטין במילקי. "לפני כחודש קראתי לתומי את הרכיבים שמהם עושים מילקי – ונפגעתי", הוא אמר ל"ידיעות אחרונות". "השימוש בעצמות הוא מחליא וגרם לכמה אנשים להזדעזע מעצם המחשבה שכאשר הם אוכלים מוצר תמים למראה – הם מכניסים לפיהם את עצמותיהם המרוסקות של בעלי חיים". לדברי יאיר, "כל יום אני מגלה מוצרים נוספים שמכילים בעלי חיים, שאותם אסור לי לאכול. עד שלא יוציאו את הג'לטין – לא אוכל מילקי".

בתגובה לדברים נמסר מחברת שטראוס כי "מרכיב הג'לטין רשום על האריזה כנדרש. במקביל פועלת החברה לפיתוח מוצר חדש ללא ג'לטין". החברה הזמינה את יאיר לסיור בקווי הייצור שלה ולשיחה עם תזונאית, בניסיון להרגיע את הרוחות.

שטראוס היא לא החברה היחידה המשתמשת בג'לטין במוצריה. תנובה משתמשת בחומר הגלם ב"יופלה" מוקצף, כמו גם טרה ביוגורט הדיאטטי שלה. בשני המקרים מצויין על האריזה שהמוצר מכיל ג'לטין דגים. בתנובה אומרים כי "ג'לטין הוא החומר היחיד שמתמצק בקירור ושומר על הקצף... מאז התפרצות מחלת הפרה המשוגעת הפסקנו לעבוד עם ג'לטין בקר ועברנו לג'לטין דגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully